Klacht: Onterecht beslag

Beetjejammerdit_1 op 23 augustus 2023 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

Zonder enige aankondiging of communicatie wordt beslag gelegd, ik mag €1249 houden, de beslagvrije voet. Daar kan ik niet van rondkomen, ik neem aan dat dat geen hogere wiskunde is.
Betalingsregeling was ik nauwgezet nagekomen, een mail over herziening heb ik niet gekregen, ik had in coronatijd verzocht dit soort communicatie tevens per post aan mij te versturen. Klacht bij hun ingediend maar ze willen het beslag niet opheffen. Ze willen mij zo graag de schuldhulpverlening induwen, dat heet duurzaam bij Syncasso.
€40 per week om van te leven, en dat 3 jaar lang.
Weleens van de Menselijke Maat gehoord?

Opheffing van het beslag, en de verzekering van hun kant dat ze geen gekke dingen meer doen zonder mij eerst te bellen en een brief te sturen voordat het te laat is..

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Syncasso over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Beetjejammerdit_1

7 maanden geleden - Oja, ruim een week na het leggen van het beslag kwam de deurwaarder persoonlijk om een brief te bezorgen. Te laat, deze gasten hebben gewoon veel te veel macht. Je staat machteloos en ze willen niet met je praten. Als je vraagt of je iemand aan de telefoon kan krijgen die wel een beetje fatsoenlijk met je kan omgaan zeggen ze: we gaan nu het gesprek beëindigen. Na het bezoek van de deurwaarder kunnen ze wel een smsje sturen met 'heeft u nog vragen?' Maar vooraf vragen of je wel of geen mail hebt gehad is blijkbaar teveel moeite. Ze willen zo graag beslag leggen alsof menselijk leed hun corebusiness is.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Syncasso in behandeling genomen

Bericht van Syncasso

7 maanden geleden - Wij nemen geen klachten in behandeling van externe klachtensites. Bent u ontevreden over de werkzaamheden van Syncasso of één van haar medewerkers, dan vragen wij u om daarover een klacht rechtstreeks bij ons in te dienen. Dat kan heel makkelijk en eenvoudig via onze website: https://www.syncasso.nl/klachten/

Reactie van de melder van de klacht Beetjejammerdit_1

7 maanden geleden - Lekker makkelijk, de klacht is rechtstreeks gemeld, maar Syncasso blijft bij haar standpunt terwijl het mijn schuld niet is dat ik de mail over de herziening niet heb gekregen. Ook heb ik geen brief gehad, terwijl ik dit voorheen nadrukkelijk verzocht had aan Syncasso voor dit soort voor mij belangrijke correspondentie. Dan is het toch logisch dat ik elders ga kijken om een klacht in te dienen? Wat precies begrijpt u niet aan de woorden: het is mijn schuld niet?

Alle klachten die gemeld zijn door Beetjejammerdit_1