Klacht: Surface Pro4, hardware probleem screen flickering

op 01 juni 2020 over Microsoft in de categorie Software

Beste,

Ik ben in het bezit van een Surface Pro4, welke last heeft van een door Microsoft erkent hardware probleem vanaf fabriek.
Daarvoor is ook een regeling in het leven geroepen, waarbij Microsoft het apparaat kosteloos repareert vervangt, zoals hier beschreven:
https:support.microsoft.comnl-nlhelp4230448surface-pro-4-screen-flicker.
Er is telefonisch contact geweest met een helpdeskmedewerker (dossier 1501786282). Uit dit gesprek bleek dat er een beperking geldt voor de geldigheidsduur van dit aanbod; namelijk tot 3 jaar na aankoop.
Aangezien mijn Surface pro4 op 14062016 is aangeschaft, kom ik volgens de helpdeskmedewerker niet in aanmerking voor de regeling.

De helpdeskmedewerker deed mij vervolgens het aanbod van 185 euro korting op de aankoop van een Surface pro7, mits er wordt vastgesteld dat het hier om het door Microsoft erkende probleem gaat.
Dit aanbod heb ik van de hand gewezen; mijn Surface Pro4 heeft 1500 euro bij aanschaf gekost. En een korting van slechts 185 euro op een nieuw apparaat vind ik bijzonder karig. Temeer omdat het een alternatief wordt geacht voor een door Microsoft onderkent hardware probleem!

Ter achtergrond, deel ik nog het volgende;
Het probleem doet zich al jaren voor, de ene keer wat erger dan de andere. Het is de afgelopen 3 maanden echter dusdanig verergerd, dat het apparaat (na 1 a 2 uur gebruik), zo goed als onbruikbaar wordt. Indien het probleem zich op deze wijze, binnen de door Microsoft gestelde termijn van 3 jaar had gemanifesteerd, zou ik direct research hebben gedaan en aanspraak hebben kunnen maken op de regeling. Echter; de hele regeling is mij niet bekend geweest.
Als gerenommeerd en internationaal opererend concern, had ik van Microsoft een wat pro-actievere houding verwacht. En dat Microsoft het als haar zorgplicht naar gebruikers had gezien, om haar benadeelde klanten te informeren over de vervangingsregeling.
Dat is helaas niet gebeurd.

Met dit bericht hoop ik Microsoft ertoe te bewegen om mijn Surface pro4, vanuit een coulance of goodwill gedacht naar haar klanten, toch in aanmerking te laten komen nemen voor de bestaande vervangingsregeling.

Dit verhaal heb in de Microsoft feedback hub geplaatst; we zijn nu 7 dagen verder en geen enkele reactie va Microsoft zelf mogen ontvangen. Vandaar dat ik nu deze weg bewandel om een reactie van Microsoft te ontvangen, waarin ze mijn verzoek honoreren om van de bestaande compensatieregeling gebruik te mogen maken.

Met vriendelijke groet, een ontevreden Microsoft klant.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Microsoft

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Microsoft nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door m_a_a_r_t_e_n