Klacht: Subtiele oplichting

op 30 september 2016 over Outlet-Avenue.nl in de categorie Internetshops - Kleding

Bestel nooit wat bij Outlet-Avenue! In Juli had ik daar gympen gekocht, vallen veel te klein uit. Dus ik wil retourneren. De voorwaarden zijn overigens nogal speculatief. Op de website staat dat je gratis mag retourneren als je het bedrag uit laat keren in tegoedbonnen. Dit wordt op je account bijgeschreven als je retourzending in het magazijn in Frankrijk is ontvangen. Dit duurt ongeveer 2 á 3 weken nadat je gezien hebt dat je retourzending is aangekomen. Het betreft overigens een Nederlands bedrijf. En de zin is zo speculatief is dat je niet verwacht dat je het zelf helemaal naar Frankrijk dient te versturen. Je betaald dus via de goedkoopste manier via UPS is dat € 19,28 om het terug te sturen. Dit schiet je dus naast de kosten van de bestelling ff voor. Als je je geld terug wilt dan kun je dus naar die verzendkosten fluiten. En die zijn dus niet te kort. Het tegoed is overigens maar 4 maanden geldig. Dus om het bedrag niet te laten verlopen en dus kwijt te zijn bestel ik vorige week van dat tegoed broeken, in de confectiemaat die ik heb én volgens de maattabel (die overigens niet op Outlet-Avenue website staat) van het betreffende merk. Vandaag ontvangen, krijg die dingen niet eens over me gat heen. Ik ben dus van mening dat ze op die website gewoon B-keuze qua pasvorm verkopen, want ik moet denk ik wel maat 44 bestellen zou het willen passen, terwijl de maattabel van het betreffende merk dat beslist niet aangeeft. Enfin, ik mail dat bedrijf dat ik nu voor de tweede keer artikelen heb ontvangen die niet deugen qua pasvorm. En daardoor geen vertrouwen meer heb in het bedrijf en dus hierdoor geen tegoedbonnen meer wil, maar gewoon mijn geld terug. Maar dat ik dus niet van plan ben om voor de verzendkosten naar Frankrijk op te draaien voor artikelen die niet deugen. Is mijn probleem niet dat ze spullen verkopen die niet deugen, ze moeten hier gewoon hun verantwoording voor nemen. Een keer kan gebeuren, maar een tweede keer, dan ben ik er wel zacht gezegd wel een beetje klaar mee. Nu blijven ze dus bij hun standpunt van hun voorwaarden. Ik vind dat niet normaal! Ik heb er dus een pittige mail achterna gestuurd, ik mag hopen dat ze daar gehoor aan geven, maar heb er een hard hoofd in. Dit bedrijf doet aan subtiele oplichting. Niet duidelijk zijn in de voorwaarden, geen deugdelijke pasvormen verkopen, dus waarschijnlijk B-keus. Daar overigens ook niet duidelijk over zijn op eigen website. Klant in een hoek drijven, door min of meer te verplichten een tegoedbon te nemen, omdat de torenhoge verzendkosten anders voor eigen rekening komen, waardoor je toch vaak net iets moet bijbetalen weer. Door enkel teruggave van verzendkosten te doen dmv tegoedbonnen.

Volledige bedrag van €73,98 teruggestort op mijn rekening + de te maken verzendkosten van het retourneren.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Outlet-Avenue.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Outlet-Avenue.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door chanthal