Klacht: Subtiele oplichterij

op 09 juli 2016 over Outlet-Avenue.nl in de categorie Internetshops - Kleding

Enkele maanden geleden besloot ik een kleedje van Pépé Jeans te kopen omdat dit sterk afgeprijsd was. Eens thuis bleek het een stuk groter en lelijker te zijn dan gedacht. Op zich doodnormaal natuurlijk dat als je online koopt je je kan vergissen. Meteen die dag nog naar de website gegaan om de retour te regelen, maar ik zag nergens een aanwijzing dus ik nam contact op met de klantendienst.

Bijzonder vriendelijke mensen, hebben me zeer goede antwoorden gegeven, maar de manier waarop zij hun retour regelen is wat mij betreft onvriendelijk naar klanten toe:

– Bedrag van je aankoop storten op je rekening? Je betaalt de verzending(iets van een 6 euro), dan kost het kleed je dus uiteindelijk 6 euro en je hebt nog niks.
– In plaats van een storting een tegoedbon? Dat kan perfect. Eens je het pakje hebt verzonden krijg je zo’n 1,5 week later een mailtje met daarin de melding dat je bonnen op de website op je wachten. Goede regeling, niks op aan te merken. Probleempje: korting is slechts 4 maanden geldig.

Vandaag echter dat ik “met de solden ga ik eens een kleedje kopen aangezien ik toch kortingsbonnen heb”. Ik kies een kleedje van een kleine 27 euro en heb bonnen van alles samen 37 euro. Bij die 27 euro rekenen zij maar liefst 5,50 euro verzendingskosten, dus dan had ik nog geld over. Probleempje: dat geld ben je kwijt, want outlet-avenue laat dat niet gewoon staan. Dan besloot mijn moeder er zelf ook nog iets aan toe te voegen waardoor het geheel uiteindelijk op zo’n 10 euro openstaand saldo kwam te staan. Oké voor mij, maar aangezien je ook kan vragen dat ze je spullen in een postkantoor leveren dacht ik dit te doen, want: dan kost de verzending 1,5 euro minder. Als je uiteindelijk wil betalen kan dat echter niet. Er komt een melding in het genre van “ongeldig verzoek”. Als je echter zegt “foert, dan pak ik wel de 5,50 euro”, dan lukt de betaling ineens wel. Pure oplichterij! Bied mensen de keuze niet aan als jullie toch persé 5,50 euro willen aanrekenen.

Allerlaatste keer dat ik op deze website nog iets gekocht heb. Hoge kortingen, zeer fijn, maar mensen oplichten is blijkbaar ook fijn.

Klantendienst reageert snel, vriendelijk en uitgebreid.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Outlet-Avenue.nl

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Outlet-Avenue.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door setta