Klacht: Strijkijzer omruilen niet mogelijk

op 15 juni 2016 over Blokker in de categorie Huishoudelijke winkels

Ik was vanmiddag in de winkel in Doetinchem om een stoomstrijkijzer FV3780 om te ruilen voor een ander model met een gladdere zool. de mevrouw achter de balie adviseerde een easyglide, want die had ze zelf ook thuis! Prima ding dus. Op 18 mei had ik de FV3780 van Tefal gekocht bij dit filiaal op advies van de meneer in de winkel. Thuis gekomen, niet direct uitgepakt. Inmiddels wel gedaan en kwam tot de ontdekking dat de zool veel te stroef is. Binnen 30 dagen ruilen met bon! Ik dacht nog net op tijd. Ruilen dat apparaat. Binnengekomen in de winkel viel het mevrouw meteen op dat het apparaat al op 18 mei was gekocht, maar niet gebruikt zei ik nog. Ze moest even overleggen met meneer achter de kassa. Erg aardige man, maar ze kwamen samen tot de conclusie dat ik zelf Tefal moest mailen (90 dagen op proef of zoiets). Er zaten volgens hun krasjes op de zool en kon hem niet terugnemen. Ik had het apparaat bij Blokker in Doetinchem gekocht dan hoef ik toch geen Tefal te mailen om het om te ruilen? Dit vind ik raar. Ik ben de winkel uitgegaan met een heel boos gevoel. Ik ben inmiddels al voorzien van een ander apparaat. Niet ver bij hen vandaan. Maar goed het moet niet nodig zijn. Ik kocht best veel bij Blokker, maar loop de winkel nu in het vervolg voorbij. Dit wou ik even kwijt.

Het apparaat was niet gebruikt. Zelfs niet gevuld met water. Ze had het apparaat gewoon terug moeten nemen en de duurdere aan mij moeten verkopen. Dan was ik tevreden geweest. Vooral voor dit filiaal. Er is een grote concurrent bijgekomen (Mediamarkt).

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Blokker in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Blokker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Blokker

Heeft op 16 juni 2016 om 13:45 geantwoord

Beste mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Dat u met een boos gevoel de winkel uitgestapt bent kan ik mij voorstellen. Ik vind het zeer spijtig dat de winkel ervoor gekozen heeft om u naar Tefal door te verwijzen in plaats van u zelf te helpen. Deze beslissing past niet bij de Nieuwste Blokker. Uw bericht wordt dan ook met zowel de winkel als met de rayonleider van de winkel besproken.

Helaas kan ik de situatie niet meer terugdraaien. Wel wil ik graag voor u het aankoopbedrag van het stoomstrijkijzer, de FV3780, laten retourneren. Hiervoor heb ik uw IBAN nodig. Deze kunt u doorgeven via een e-mail naar info@blokker.nl onder vermelding van Saskia/contactnummer 1148048. Daarnaast stuur ik u een cadeaukaart toe ter waarde van €25,- toe. Deze cadeaukaart kunt u zowel in de webshop als in de winkels gebruiken als betaalmiddel. Ik hoop dat deze u toch nog van pas kan komen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Saskia
Blokker webcare

Alle klachten die gemeld zijn door E.T. uit D.