Klacht: Storingen

op 19 juni 2017 over Stedin in de categorie Energieleveranciers

Ik heb eind februari een storing gemeld. Op 13 maart is er een monteur langs geweest. Die kon niets doen omdat het een meervoudige storing was. Nu kregen we in de hele wijk een stroomstoring op 22 maart (omdat iemand de storing probeerde te repareren). Nu is dat na ongeveer 8 uur weer opgelost maar de storing niet. Nu is er op 6 juni iemand langs geweest. Maar nu zegt Stedin dat ze het binnen een maand na de laatste storing mogelijk eventueel oplossen.

Als de storing is opgelost.
Ik en de rest van de wijk de compensatie krijg vanwege de stroomstoring zoals beloofd. Maar hun verwerkingstermijn is iets van 8 weken + dagen. Of soms 4 weken + 3 dagen. Graag zou ik zien dat deze procedure binnen 14 dagen uitgevoerd kan worden in toekomst.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stedin over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Stedin in behandeling genomen

Bericht van Stedin

1 maand geleden - Geachte heer, Bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft dat u nog wacht op de oplossing van de tariefstoring op uw adres en de uitkering van de compensatie voor de storing in maart. Wij begrijpen dat u graag duidelijkheid wilt over deze zaken. Daarom hebben wij navraag gedaan bij de twee verantwoordelijke afdelingen. Zodra wij van hen een antwoord ontvangen, zullen wij u dit laten weten. Wij hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Nicole Stedin

Bericht van Stedin

1 maand geleden - Geachte heer, Inmiddels hebben wij van onze collega's op de afdeling verantwoordelijk voor de compensatie begrepen dat de compensatie is toegewezen en dat u daar binnenkort een brief over kunt verwachten. Daarnaast hebben wij de afdeling Storing & Onderhoud op de hoogte gesteld van het het feit dat u nog steeds hinder ondervindt van een tariefstoring. Op deze afdeling was niet bekend dat deze storing niet opgelost was. Er zal opnieuw een monteur aangestuurd worden. Met vriendelijke groet, Nicole Stedin

Reactie van de melder van de klacht 1@taktc.nl

1 maand geleden - Beste Nicole, Dank voor uw bericht. Ik hoop snel een brief met daarin de verduidelijking van de compensatie te krijgen. Ben benieuwd of mijn buren ook de compensatie zullen krijgen of dat het alleen werkt als zij ook een klacht indienen. De storing van eind februari zal opnieuw (voor de 3e keer nu dus) in behandeling genomen worden. En op welke termijn kan ik daar een oplossing van verwachten? Alvast bedankt voor de vooruitgang..

Reactie van de melder van de klacht 1@taktc.nl

3 weken geleden - Beste Nicole, Jammer dat ik nog geen brief of bericht heb gehad en dat er ook nog geen contact is opgenomen aangaande de storing. Of is de contacttermijn ook 4 weken en 3 dagen? Alvast bedankt.

Bericht van Stedin

3 weken geleden - Geachte heer, Onze afdeling Assetschade heeft aangegeven dat zij vorige of deze week de brieven zouden versturen. We hebben nog even extra navraag gedaan bij hen. Tevens hebben wij onze afdeling Storing en Onderhoud naar de status van de storing gevraagd. Mogelijk wordt er ook geen contact met u op genomen, omdat de storing van buitenaf oplosbaar is. Met vriendelijke groeten, Nicole Stedin

Reactie van de melder van de klacht 1@taktc.nl

3 weken geleden - Geachte Nicole, Ah u geeft aan dat de afdeling Assetschade de brieven zouden versturen. Kunt u aangeven of dit ook gebeurd is op basis van uw extra navraag? Er wordt mogelijk geen contact opgenomen door de afdeling Storing en Onderhoud dus dan moet ik maar "voelen" of de storing opgelost is? Of wordt dit wel doorgegeven aan mijn energieleverancier? Hopelijk kunt u mij een update geven met een concrete update en een concrete datum. Met vriendelijke groeten, Arjen

Reactie van de melder van de klacht 1@taktc.nl

3 weken geleden - Stedin heeft de ideale afpoeier methode van klanten en burgers gevonden! 1) Als je iets meldt sturen ze of een monteur langs of zeggen dat ze er mee aan de slag gaan en dat de klacht/storing binnen 1 maand na melding wordt opgelost! 2) Nadat de monteur is langs geweest of dat ze aan de slag zijn gegaan zeggen ze dat ze niets laten weten als het opgelost is. 3) Als de storing dan niet opgelost is laten ze niets weten (dat is beleid om niet in contact te treden met burgers 4) Op het moment dat je dan weer contact met hen opneemt om te vragen wat de status is. Zeggen ze of: a) u moet nog geduld hebben omdat de maand nadat u voor het laatst contact hebt gehad nog niet verstreken is. Het wordt opgelost! of b) Dit is een nieuwe storing we gaan het in het systeem opnemen en u hoort binnen een maand van ons... en zo voort. Als de storing is opgelost (of niet) laten we dat in ieder geval niet weten! ! ! ! Zo hebben ze een ideale oplossing om burgers weg te houden maar wel binnen hun records alle storingen binnen een maand op te lossen (je vervangt de oude en vult een nieuwe datum in) en de dames van de chat/helpdesk zijn goed getraind zodat je nooit met iemand anders contact krijgt. De klant is koning!

Bericht van Stedin

2 weken geleden - Geachte heer, Uw brief met betrekking tot de stringscompensatie is op 3 juli 2017 verzonden. Deze zou u ondertussen moeten hebben ontvangen. Kunt u dit bevestigen? Uw frustratie met betrekking tot het oplossen van de tariefstoring is begrijpelijk. Wanneer deze meervoudig is, en de oorzaak van de storing dus buiten uw woning ligt, is een bezoek voor het oplossen van de storing algemeen niet nodig. U kunt altijd aan de meter en het schakelen zien dat de storing is opgelost. Uw leverancier wordt middels het landelijke berichten verkeer op de hoogte gesteld van een storing en het oplossen. Indien nodig kan er een correctie worden aangemaakt. Helaas hebben wij geen concrete antwoorden ontvangen over het oplossen van de storing. Wij blijven hier navraag over doen. Met vriendelijke groeten, Nicole Stedin

Reactie van de melder van de klacht 1@taktc.nl

2 weken geleden - Geachte Nicole, Ik kan bevestigen dat ik een brief ontvangen heb. Wat me verbaasde is dat de buren die ik heb gesproken geen brief ontvangen hadden. Kunt u bevestigen of iedereen in de straat recht op compensatie had of alleen ik omdat ik blijkbaar de enige ben die contact heeft opgenomen met jullie? Dit omdat de storing voor een groot deel van de straat gold? Voor mij blijft onduidelijk wat wel en niet nodig is. U hebt twee keer een monteur langs gestuurd. Maar nu zegt u dat het eigenlijk niet nodig is. Terwijl ik de tweede keer dat u wel een monteur stuurde duidelijk heb uitgelegd dat de storing voor meerdere mensen in de straat gold? Waar kan ik die landelijke berichten inzien? Of kunt u mij bewijs opsturen wanneer u een landelijke bericht hebt gestuurd aangaande deze melding? Zodat u kunt bewijzen dat u mijn meldingen in behandeling heeft genomen. Want tot op heden kan ik dit niet terug vinden. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten,

Reactie van de melder van de klacht 1@taktc.nl

1 week geleden - Geachte Nicole, Vandaag gekeken en de storing is nog steeds niet verholpen. Ik ben benieuwd of de belofte dat de storing op 19 juli opgelost is... Zou mooi zijn nadat ik de storing eind Februari heb gemeld. Als die nog niet opgelost is morgen hoor ik graag wanneer dat dan wel opgelost is. Groeten, Arjen

Alle klachten die gemeld zijn door 1@taktc.nl