Klacht: Storing aan brug kost reiziger geld!

op 14 juli 2012 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

29 juni zijn mijn vriend en ik voor een dagej naar de apenheul geweest, met een dagkaart die geldig was vanaf 9 uur zijn we voor 9 uur vertrokken en voor de zekerheid een kaartje tot zwolle gekocht (€ 9,20), voor Meppel was er brug die niet meer dicht wou.
We zijn met de trein terug naar Wolvega gegaan, waarop mijn moeder ons met de auto naar Meppel heeft gebracht, zodat we daar de trein naar Zwolle konden nemen.

Ik heb nu een kaartje gekocht die ik dus niet had hoeven kopen, en we hebben extra kosten gemaakt om gebracht te worden naar Meppel (vanaf Wolvega).
Deze klacht heb ik na het incident ook bij de NS gemaild, na 5 dagen zouden we bericht krijgen, nou niet dus!
Ik verwacht dat we ons treinkaartje vergoed krijgen naar Zwolle en wat te doen met de extra kosten van het brengen naar Meppel?

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 16 juli 2012 om 09:40 geantwoord

Wij hadden bussen ingezet, dus klant kon met treinkaartje verder reizen naar Zwolle. Kosten van eigen vervoer vergoeden wij niet. Er is hiervoor geen overleg met NS geweest en bovendien is er geen overeenkomst met NS op dat moment. Als treinverkeer ontregelt is regelen wij bussen of dient de reiziger om te reizen. Kiest de reiziger voor eigen vervoer, dan zijn wij niet aansprakelijk voor deze kosten.

Alle klachten die gemeld zijn door kdelang