Klacht: Stofzuiger na paar weken stuk

op 02 juni 2021 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Begin januari 2021 Philips stofzuiger gekocht. Speciaal model voor huisdieren. Werkte perfect, heel blij mee. Na een paar weken begon het zijn zuigkracht te verliezen. Klacht gemeld via Messenger bij Wehkamp. Geen reactie. Diverse reminders, geen reactie. Want als je de klacht laat lopen via klachtenprocedure moet je de stofzuiger retour sturen en ben je het een aantal weken kwijt. Met 2 katten en 2 kinderen kan ik niet zonder stofzuiger. Uiteindelijk na ruim een maand reminders sturen via messenger, via chat contact gekregen met klantenservice. Stofzuiger moest echt terug, geen vervanging, ik moest mijn huis maar tussentijds met een bezem schoonmaken.
Uiteindelijk nieuwe stofzuiger gekocht. De kapotte teruggestuurd naar Wehkamp.
Reactie klacht; stofzuiger was incompleet? Essentieel onderdeel ontbrak? Hoe kan dat? Stofzuiger werkte prima, na een tijdje steeds minder zuigkracht. Stof kwam niet meer in opvangbak terecht. Kan toch niet zomaar onderdeel verdwijnen?
Geen garantie, niks, binnen een paar weken.
Oplossing wehkamp;
Stofzuiger kapot retour; hangen kosten aan verbonden.
Stofzuiger wordt kosteloos vernietigd
Reparatiekosten betalen van circa € 75,-.

Ik vind het schandalig! Geen service!
Kleine samenvatting van mijn klacht:
– Stofzuiger binnen paar weken defect
– geen reactie van klantenservice
– geen passende oplossing

Stofzuiger koste bijna € 200,-.
Ik ben de stofzuiger nu 4 weken kwijt. Zolang kan ik niet zonder stofzuiger. Geen vervanging aangeboden, maar mijn huis vegen in de tussentijd?

Heb aangegeven de stofzuiger niet terug te willen, maar mijn geld terug te willen. Wordt niet op gereageerd. Je krijgt enkel de keuze, kapot retour, repareren of kosteloos vernietigen.

Er kan geen onderdeel zomaar verdwijnen.
Ik heb meerdere reviews gelezen waar dezelfde klacht werd omschreven. Zijn die mensen ook allemaal een onderdeel kwijt? Dat kan toch niet?

Ik ben nu bijna € 200,- kwijt voor een stofzuiger die niet werkt. Heb daarnaast een nieuwe stofzuiger moeten aanschaffen.
Ik ben boos op wehkamp. Op het niet reageren na herhaaldelijke herinneringen. Op de slechte service van de klantenservice. Op het moeilijk contact leggen, zodat het onmogelijk wordt gemaakt in discussie te gaan over mijn klacht.

Ik wil gewoon mijn aankoopbedrag retour.
Ik heb alles wat in mijn bezit was van het product retour gestuurd naar wehkamp.

Aankoopbedrag retour. Of op zijn minst een groot deel ervan.

Omdat:
Klacht binnen een paar weken ontstaan en gemeld.
Weken aangemodderd in afwachting reactie klantenservice via messenger.
Geen enkele reactie ontvangen.
Uiteindelijk via chat en klantonvriendelijk behandeld.
Artikel kan gewoon niet incompleet zijn.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

Bericht van Wehkamp

1 maand geleden - Goedemorgen, Wat vervelend om te lezen dat het op meerdere fronten niet goed is gegaan. We hebben helaas nog geen gegevens via de mail ontvangen. Zou u uw mailadres (of eventueel uw klantnummer) en geboortedatum, met een link naar deze klacht, willen sturen naar [email protected] Dan nemen we uw klacht verder in behandeling. Met vriendelijke groet, Webcareteam Wehkamp

Alle klachten die gemeld zijn door Klacht Wehkamp2021