Klacht: Stilzwijgende kontraktverlenging van 1 jaar

op 19 december 2012 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik had een kontrakt voor 3 jaar wat beeindigd is in okt.2012. Ben niet ingegaan op hun aanbod (via mail) voor 3 jaar en gratis Ipad. Wil nu overstappen naar andere leverancier en krijg van een van de medewerkers van Oxxio te horen, dat mijn contrakt automatisch is verlengd voor een jaar en dat dit mogelijk is zonder mijn medeweten. Op de website van de consuwijzer staat het volgende: een energiecontract mag stilzwijgend verlengd worden, maar alleen als het contract wordt omgezet in een contract voor onbepaalde tijd (geen einddatum). Vanaf 1-12-12 gelden deze regels ook voor contracten die zijn afgesloten voor 1-12-2011. Volgens Oxxio medewerker is hier niets van waar. Vraag me af wie er gelijk heeft? De website van de overheid klopt niet of die vreselijke medewerkster van Oxxio heeft gelijk.

Wil gewoon een contract voor onbepaalde tijd, wat het volgens mij automatisch moet worden als een consument nergens voor tekent. Zeg daarna zo snel mogelijk op!

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 28 december 2012 om 10:27 geantwoord

Wij hebben contact opgenomen met de klant en zijn tot een oplossing gekomen.

Fabienne
Oxxio Nederland B.V.

Alle klachten die gemeld zijn door Vitale