Klacht: stilzwijgend contract

op 11 oktober 2017 over Usenet in de categorie Internet Diensten

Op 2 augustus was ik op zoek naar een ebook op internet. Via Google kwam ik terecht op de site Usenet, die het bestand als .pdf voor me klaar had staan. Met het invullen van mijn e-mailadres en betalen van €1 zou ik dit kunnen ontvangen. Dit heb ik gedaan. Toen ik erachter kwam dat dit om een “Free Trial” ging, ben ik gestopt. In een e-mail van Usenet kreeg ik het verzoek om de trial te starten, maar dit heb ik nooit gedaan. Wel is er €1 van mijn rekening afgeschreven. Ik ben bang dat dit mijn eigen fout is. Maar: vervolgens kreeg ik enkele rekeningen van een bedrag rond de €90 voor een service waarmee ik 35 gb per maand zou kunnen downloaden. Hier gaat het mij om: ik heb deze aantallen en bedragen nooit ergens zien staan en dus kan ik er onmogelijk mee akkoord zijn gegaan. Ik heb Usenet gemaild dat ze mijn “contract” moeten beëindigen, stoppen me rekeningen te sturen en me verder met rust te laten. Anders ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.

Als ik verdwijn uit de database van Usenet en geen rekeningen meer ontvang.

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Usenet

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Usenet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Purs