Klacht: Stergarantie

op 25 mei 2016 over Expert in de categorie Electronica Winkels - ketens

Ik heb een Samsung wasmachine bij Expert Peper gekocht in 2013 met 45 maanden stergarantie. In Maart jl ging de machine stuk en bleken de ophangrubbers van de motor kapot en er zat een kabel breuk in. De kabel breuk is meteen herstelt en de motor is provisorisch vast gezet, omdat de monteur geen rubbers had. Ik kon gewoon wassen en als de rubbers binnen waren zouden ze vervangen worden. Na twee weken en een aantal telefoontjes later waren de rubbers eindelijk vervangen.

Vorige week weer de machine kapot met dezelfde klacht. Expert gebeld en ik zou terug gebeld worden door de monteur. Ik heb de hele dag gewacht op een telefoontje, zelf een keer gebeld en kreeg weer te horen :De monteur belt U zsm terug. ’s Avonds om kwart voor negen belde hij al terug. Hij zou vrijdag langs komen. Binnen twee tellen had hij de conclusie getrokken dat hij het niet mocht/kon repareren en dat Samsung maar moest kijken. De motor lag onderin de machine en de ophangpunten van de motor waren afgebroken. Op de vraag of dit te maken had met de vorige keer werd er ontkennend geantwoord. Samsung zou contact met ons opnemen of vrijdag of maandag.

Dinsdagochtend telefoon gehad van Samsung. In de tussentijd diverse keren contact gehad met Expert over een leenmachine. Ik heb een gezin met twee kleine kinderen dus veel was. Ze hadden geen machine te leen en moest maar wachten op Samsung. Nu is het woensdag een week later, mijn machine is nog steeds stuk, geen schone klerenmeer in de kast en Expert steekt zijn hoofd in het zand.

Samsung stuurt nu een andere monteur, die ik moet betalen (152 euro).
Is er nog niks gerepareerd, van de reparatie krijg ik daarna nog een factuur, daar moet ik mee naar Expert en zou ik mijn geld terug krijgen.

De reparatie kosten gaan boven de nieuw waarde van de machine uit komen, dus ik moet een lening afsluiten om weer te kunnen wassen.

Hoezo garantie en beste service. Je koopt toch extra garantie om van deze ellende af te zijn?

Als Expert Hoogezand toont dat ze het verdienen om te mogen adverteren met Beste service en klantvriendelijkheid. Beide laten zeer te wensen over.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Expert over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Expert in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door M Lubbers