Klacht: Stelletjes Oplichters.

op 30 januari 2014 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Nou sorrie ik vind oxxio stelletje oplichters, sinds ik bij hun klant ben geworden heb ik alleen maar gedoe gehad.
ik ben sinds augustus 2013 klant geworden bij oxxio omdat een vriend me aanraadde om me daar aan te melden. want ik hoorde toen des tijd over een ipad actie, en dacht dat ik dat wel kon gebruiken omdat ik ook nog op school zit.
ik was al 3 jaar trouwe klant bij essent, en vond het overstappen maar niks.
toch heb ik het gedaan, met grote spijt.
Sinds ik in augustus klant ben, ben ik alleen maar opgelicht.
me voorschotbedrag was overdreven hoog berekend,
ze trokken in de midden van de maand geld van me bank af terwijl ik na 4a5 telefoontjes duidelijk had aangeven op een bepaalde datum af te trekken.
Met moeite is het uiteindelijk gelukt.
uiteindelijk dacht ik dat ik me code zou krijgen, 2 weken lang netjes wachten krijg maar niks.
Ik maar bellen naar oxxio krijg ik onverwachts te horen dat ik een betalingsachterstand heb, en dat de reden is waarom me code niet is ontvangen, MAAR mevrouw over 5 werkdagen ontvangt u uw code.
Ik vond het maar niks, omdat ik altijd me huur en me stroom als eerste betaal.
Ik kijk terug op me bankafschriften en ik zie dat ik tot nu toe elke maand netjes me rekeningen had betaald.
Ik vertelde netjes aan oxxio dat er iets niet klopte,Maar ja het leek wel alsof ik chinees tegen hun zat te praten.
uiteindelijk is er een incasso van DAS binnengekomen met de mededeling dat ze me wilde afsluiten.
Ik bel maar weer naar DAS en naar OXXIO. krijg ik dus onverwachts te horen maar mevrouw u betaalt vooruit en als u deze rekening niet betaald word u afgesloten.
ik had maar paar dagen de tijd om met bewijzen te komen, dat ik elke maand betaal, Maar ja helaas want je krijgt maar een paar dagen om het te betalen en anders word je afgesloten
Ik heb uiteindelijk maar me rekening dubbel moeten betalen
Ik heb erg veel spijt dat ik ooit klant ben geworden bij oxxio.
de manier hoe je daar behandeld word is niet normaal.
ze spugen op je!
ik raad ook iedereen aan om niet naar oxxio te gaan want ze trekken alleen maar geld van je onterecht af.

hierbij hoop ik dat OXXIO blij is met de manier hoe ze hun klanten behandelen. en dat ze gelukkig worden met hun onterechte geld.

laten ze dat maar lekker bij de rijke mensen doen ­čśë

Gewenste Oplossing:

geen enkele ben alleen maar belazerd, Raad het echt iedereen af om daar klant te worden

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb Oxxio een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 11 februari 2014 om 11:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Christinakitty,

We vinden het vervelend dat u deze ervaring met ons heeft. We hebben uw voorschotbedragen bepaald op basis van het historisch verbruik van uw aansluiting. U heeft telefonisch contact met ons opgenomen om de voorschotbedragen te verlagen. We hebben dit voor u gewijzigd en u aangegeven dat u de code voor de iPad ontvangt wanneer we de eerste voorschotbedragen onherroepelijk hebben geïncasseerd. We hebben u toen ook aangegeven welke datum we de eerste voorschotbedragen zouden incasseren. U heeft het incassomoment toen niet willen wijzigen. Uiteindelijk heeft u het incassomoment een anderhalve maand later gewijzigd.

Een voorschotbedrag wordt altijd aan het begin van de aankomende maand in rekening gebracht. In uw geval betaalde u eerst aan het begin van de maand (10e van de maand) voor dezelfde maand. U heeft het incassomoment gewijzigd naar de 24e van de maand. Dit houdt in dat u aan het eind van de maand voor de aankomende maand betaalt. Hierdoor heeft u een achterstand opgelopen. De voorschotbedragen van oktober heeft u nooit voldaan. U heeft op 28 oktober namelijk het voorschotbedrag van november betaalt. We hebben u meerdere herinneringen verstuurd over het openstaande bedrag van oktober maar omdat u na herhaalde verzoeken het openstaande bedrag niet had voldaan, hebben we de vordering overgedragen aan Das Incasso.

Het is natuurlijk nooit de bedoeling dat u dubbel betaalt. Als u een dubbele betaling heeft gedaan, willen we u vragen om ons een betaalbewijs toe te sturen van de betalingen. Als dit het geval is, ontvangt u het bedrag uiteraard terug.

We hebben u de iPad code meerdere malen per e-mail toegestuurd en op 24 januari 2014 hebben we deze per brief toegestuurd omdat u nog niet gereageerd heeft. Als u de iPad nog wenst dient u deze z.s.m. te bestellen voordat de code verlopen is.

Met vriendelijke groet,

Suze
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door Christinakitty