Klacht: Steenkorven? Jonk heeft daar geen jaar van gegeten!

op 11 juli 2017 over Sierbestrating Jonk bv in de categorie Bouwbedrijven

Helaas geen goede ervaring met dit bedrijf. Hebben de voortuin door hen opnieuw laten inrichten. Grondtegels (standaardwerk) zijn goed gelegd, maar de aanleg van de schanskorven omheining (speciaal werk), daar hebben ze bij Jonk geen kaas van gegeten en ook de gegeven adviezen deugen niet.
In eerste instantie werden korven geleverd met 50x50mm mazen, maar werden veel te kleine 40-60mm keitjes geleverd, die er grotendeels weer uitrolden. Wij vroegen om grotere keitjes, maar die zouden volgens Jonk niet bestaan. Achteraf bestaan er wel gewoon 60-100mm keitjes, volop leverbaar.
Maar wij hadden ons intussen over laten halen om er dan maar wit marmer breuksteen in te laten doen. Op het plaatje dat men ons liet zien zag dat er prachtig mooi zuiver wit uit. Er werden echter stenen geleverd met veel lelijke bruine plekken, gewoon afvalmarmer.
De tuinmannen waren niet van plan om die bruine plekken op de marmeren stenen met beleid in de korven te camoufleren, het werd er gewoon rücksichtlos in gestort. ‘Het is nou eenmaal natuursteen’ was hun redenering. Waarna ik het welletjes vond en de heren onder achterlating van het materiaal naar huis heb gestuurd.
Na zelf een lange zondag steenkorven herschikken ziet het er nu enigszins toonbaar uit, maar uiteindelijk hebben we Jonk betaald, en het werk zelf goed moeten doen.
Dit zijn geen professionals, maar amateuristische afraffelaars, zonder passie voor hun werk.

Als ze nooit meer langs komen. Ik kan het nog beter en ik ben beslist geen tuinman/stratenmaker.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sierbestrating Jonk bv

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sierbestrating Jonk bv nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ozturk Holding