Klacht: Statiegeld

op 20 juni 2017 over Benegas in de categorie Algemeen

Ik heb een lichtgewicht gasfles van Benegas proberen in te leveren, waarbij ik verwachte statiegeld terug te ontvangen. Dit krijg ik echter niet omdat ik de aankoopbon (jaren gelden gekocht) niet meer heb.

Zelf een klacht bij Benegas helpt niet. Zij keren geen statiegeld uit omdat er ‘vaak’ gasflessen worden gestolen. Kortom, je wordt automatisch gelijk gesteld met een dief. In dat geval geldt mileubesparing blijkbaar niet meer, en produceert men dus liever een nieuwe gasfles.

Men verwijst naar de voorwaarden en folders die bij verkoop worden verstrekt. Echter, de voorwaarden (die je pas bij registratie op internet ziet, dus na aankoop), staat beschreven dat Benegas je persoonsgegevens mag doorverkopen. Je moet nogal wat gegevens afgeven. Om die reden destijds niet geregistreerd.

Ik vind de houding van Benegas doorslaan. Zij zijn de enige maatschappij met deze voorwaarden. Als diefstal echt zo’n groot probleem is, dat rechten daarvoor aan soortgelijke voorwaarden opgehangen moeten worden………..waarom zijn zij dan de enige? Of wil Benegas geld verdienen aan klanten die naar jarenlang gebruik hun bonnetje kwijt zijn, uit privacy overwegingen niet geregistreerd staan, etc.? ..plus het doorverkopen van persoonsgegevens??? Dat lijkt mij niet van deze tijd! / onredelijk bezwarende omstandigheden!

Afsluitend, ook bij mijn nieuwe gasfles geen bonnetje meegekregen. Ook worden de voorwaarden bij verkoop niet doorgenomen, etc….

Ik wil mijn statiegeld terug! En een toezegging dat ook bij inleveren van de nieuwe gasfles gewoon statiegeld wordt uitbetaald.

Alle klachten die gemeld zijn door Stoneman21