Klacht: Statiegeld op dure inktcartridges

op 15 april 2020 over Staples in de categorie Kantoorartikelen

Ik wilde zojuist een inktcatridge kopen bij Staples in Ede voor mijn HP printer voor een bedrag van E 108,00. Ik bracht 4 lege catridges mee om die voor het ‘statiegeld’ weer in te leveren. Cartridges die ik alle 4 eveneens eerder bij Staples Ede had gekocht. Dit laatste is in het kassa systeem eenvoudig na te gaan.

Wat bleek? Staples wilde per nieuw gekochte cartridge slechts 1 lege terug nemen. Ik heb gevraagd naar de logica, maar de bitse dame achter de kassa vertelde me een en andermaal dat dit nou eenmaal haar regels waren.

Dit is je reinste diefstal! Ik heb immers bij de aanschaf van die 4 cartridges ook het volledige statiegeld aan Staples betaald?

Als ik na een lange en hete zomer vier lege bierkratjes bij de AH inlever en er maar een volle mee neem krijg ik toch zeker ook het statiegeld op alle vier de kratjes uitbetaald?

Mevrouw hield echter voet bij stuk. En werd bovendien steeds onaardiger.

Erg arrogant allemaal!

Eind van het liedje – ik heb uiteindelijk niets gekocht, heb de 4 lege cartridges weer mee naar huis genomen en kom hier nooit meer terug. Dat terijl ik al zeker 15 jaar lang al mijn kantoorartikelen en laptops bij Office Centre en later Staples heb gekocht.

Geen wonder he, dat al die inktvul bedrijfjes werkelijk als paddestoelen uit de grond schieten?!

Een inmiddels ex-klant

Staples behoort lege cartridges (eventueel mits daar gekocht) gewoon terug te nemen en het 'statiegeld' uit te betalen, ongeacht hoeveel nieuwe cartridges iemand aankoopt.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Staples

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Staples nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Guus Krabbenborg