Klacht: Stadsbus 1 Weert

op 27 juni 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Het stadsbusje hoort om 14 te komen, dagelijks. Maar blijkbaar is het nodig om het busje opeens 5 minuten eerder te laten komen. Wat tevens ook nergens vermeld stond. Pas 10 minuten later kwam het op 9292.nl te staan. Heel leuk dat jullie eerder willen rijden, maar hierdoor missen mensen hun trein.

Gewenste Oplossing:

Wanneer het busje rijd op de tijd dat hij hoort te rijden. Vertraging kan altijd, maar eerder rijden dan de normale tijden vind ik niet kunnen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 27 juni 2017 om 16:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Elinekee,

Niet leuk om te lezen dat je de bus hebt gemist omdat deze te vroeg bij de halte is vertrokken. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt.

Vertrektijden van bussen zijn bij benadering. Uiteraard streven wij erna om zoveel mogelijk op tijd te rijden. Helaas kunnen we geen garantie geven op de exacte vertrektijden omdat het verkeer dit niet altijd toelaat. Onze chauffeurs zijn afhankelijk van drukte, eventuele opstoppingen door verschillende oorzaken of juist rust op de weg en in de bus. Daarom kan de aankomst- of vertrektijd iets afwijken van de aangegeven tijden die op de bushaltes staan aangegeven. Een chauffeur mag ivm verkeersveiligheid niet bij iedere halte zijn vertrektijd afwachten. Wil je van te voren weten of een bus op tijd rijdt of vertraging heeft zou je onze app kunnen downloaden. Daarin kun je de realtime gegevens van de bus zien en weet je precies hoeveel tijd je nog hebt. Het is nooit verstandig om tot het laatste moment af te wachten. Het advies is om minimaal 5 minuten van te voren bij de halte te gaan staan.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/

Met vriendelijke groet,
^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Elinekee