Klacht: staande voet ontslagen

op 19 oktober 2016 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Mijn dochter werkt al geruime tijd bij AH, kassa werkzaamheden en de zelfscan.

Ze werkt bij het filiaal van AH in Goverwelle te Gouda. Haar naam is Maartje Hendrix en zij is 17 jaar oud.

Ik wil hierbij een officiele klacht indienen tegen een teamleidster genaamd Ashley van Drie.

Bij AH bestaat een facebook pagina waarbij medewerkers kunnen aangeven als ze een dienst willen ruilen om wat voor reden dan ook.

Hier wordt door alle jeugdigen gebruik van gemaakt.

Er wordt namelijk totaal niet aan de beschikbaarheids tijden gehouden. Mijn dochter studeert in Utrecht aan de HBO en heeft aangegeven wanneer ze wel of niet kan werken.

Hier wordt totaal geen rekening mee gehouden en er wordt zelfs vermeld dat dat jouw eigen probleem is.

Twee weken terug heeft mijn dochter netjes via facebook haar dienst overgegeven aan iemand anders. Werd niets over gezegd.

Vandaag 18 oktober 2016 kwam zij netjes binnen om te gaan werken. Hierbij werd haar medegedeeld dat zij op staande voet was ontslagen!!

Ze had voor aankomende vrijdag 21 oktober geprobeerd om haar shift te ruilen vanwege prive dingen.

De team leidster Ashley van Drie was zo boos en had afgelopen zondag 16 oktober jl. al besloten om mijn dochter te ontslaan. Ze was er overigens vandaag niet en liet het iemand anders oplossen.

Ook kwam regelmatig voor dat overuren niet betaald werden. Mijns inziens kun je zonder geldige redenen niet op staande voet ontslagen worden. Ook hier zijn regels aan verbonden zowel voor de werkgever als de werknemer.

Ik ben zeer verbolgen dat men zo op deze manier met personeel omgaat.

Mijn dochter is ondertussen aangenomen door de JUMBO (net als meerdere personeelsleden van AH) en vrijdag zou haar laatste dienst zijn.

Ik vind het zeer beschamend dat men zo met jonge mensen omgaat en mijn dochters geval staat niet op zichzelf.

Ik denk dat haar teamleidster Ashley van Drie zelf niet capabel is om een goed rooster samen te stellen of om op een verantwoorde manier met personeel om te gaan.

Ik ga er vanuit dat mijn dochter nog al haar achterstallig salaris en haar bonus zal ontvangen. Zoniet dan ga ik daar opzeker een klacht over indienen bij de Ombudsman.

Ik zie graag een reactie tegemoet.

Dat in ieder geval haar achterstallig salaris zal worden betaald. En dat er door Ashley van Drie niet vanuit haar machtpositie wordt gehandeld naar de jongens en meisjes die graag willen werken bij AH.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door J. Wijdenes