Klacht: Staande gehouden door een beveiliger

op 22 september 2016 over Kruidvat in de categorie Drogisterijen

Op 20 september is mijn moeder na het afrekenen bij de Kruidvat op de Bijerlandse Passage 3, staande gehouden door de beveiliger. De beveiliger zag in de winkel dat mijn moeder twee handzeep van verschillende merken in haar handen had. Maar ze bedacht zich en kocht maar één handzeep. Na het afrekenen wilde ze net naar buiten stappen toen de beveiliger haar buiten opwachtte en vroeg waar de ander fles was. Want hij zag natuurlijk twee flessen in haar handen, maar ze kwam met één fles naar de kassa.

Mijn moeder spreekt de taal niet zo goed, waardoor ze een Turkse meisje in de winkel vroeg wat de beveiliger bedoelde. Ze toonde haar bon met wat ze had afgerekend en vertelde aan het Turkse meisje dat ze niks had gestolen en het ook nooit zou doen

Mijn moeder kwam gefrustreerd en verdrietig thuis terug. Ze vertelde mij dat ze dit nooit in haar leven had meegemaakt, dat ze ervan werd beschuldigd van diefstal van een handzeep. Er is geen enkel bewijs. De beveiliger heeft het niet met zijn blote ogen gezien dat ze de handzeep ging stelen, maar het was maar een aanname.

Ik belde daarop de klantenservice van Kruidvat om mijn verhaald te doen. De mevrouw aan de telefoon vertelde mij dat ze de melding naar de Kruidvat locatie op te sturen en bood haar excuses aan. Maar ik vind niet dat de mevrouw van de klantenservice haar excuses moest aanbieden. Ik vroeg aan de mevrouw van de klantenservice dat ik wilde weten hoe de klacht zou aflopen en liet mijn nummer achter. Er zou contact met mij opgenomen worden door de locatiemanager. Tot op heden heb ik niks vernomen.

(Ik heb de bon nog bewaard van de aankopen op die dag)

Ik ben pas tevreden wanneer dit situatie wordt opgelost door de locatiemanager. Dat er excuses wordt aangeboden.

Een ding is zeker, mijn moeder zal nooit meer naar de Kruidvat gaan.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kruidvat

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kruidvat nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Zegie

2 maanden geleden - Ik ben gebeld door de filiaalmanager vandaag. Ze heeft haar excuses aangeboden en heeft mijn moeder en mij uitgenodigd om in gesprek te gaan. Mijn moeder wilde later alsnog niet in gesprek, waardoor ik de uitnodiging heb moeten afwijzen, want ik kan mijn moeder natuurlijk niet dwingen om een gesprek aan te gaan. De beveiliger heeft tijdens het voorval ook zijn excuses aangeboden, vertelde de filiaalmanager. Uit het verhaal van mijn moeder kon ik dat niet opbrengen, waarschijnlijk omdat ze heel erg geschrokken en gefrusteerd was toen ze thuis aankwam. Ik heb het telefoon gesprek met mijn moeder besproken, dat de beveiliger dus wel zijn excuses had gemaakt en dat ze met een goed gevoel altijd kan blijven winkelen en welkom is.

Alle klachten die gemeld zijn door Zegie