Klacht: Spotify wijzigt ongevraagd abonnementsvorm

op 17 januari 2019 over Spotify in de categorie Muziekwinkel

Spotify wijzigt ongevraagd per januari 2019 mijn premium abonnement in premium family abonnement dat 5 euro duurder is en incassert via incasso euro 14,99.
Bij navraag wordt gezegd dat mijn emailbox (die aan mijn account gekoppeld zou zijn) een veiligheidsissue zou hebben en ik mijn wachtwoord moet wijzigen. Desgevraagd kunnen ze mij echter geen bewijs overleggen wie wanneer en hoe mijn abonnement zou hebben aangepast. Na langdurig en moeizaam chatten met twee spotify medewerkers is uiteindelijk de ten onrechte geincasseerde euro 14,99 teruggestort en mijn abonnement teruggezet naar een premium account voor euro 9,99 per maand. Het ongedaan maken van deze al dan niet opzettelijke administratieve ‘vergissing’ van Spotify kost veel tijd en moeite.

Mijn vraag is: zijn er meer spotify gebruikers die ongevraagd zijn overgezet naar een duurder premium family abonnement?

Ik had van Spotify willen weten door wie, wanneer en hoe mijn abonnementsvorm is omgezet maar zij geven mij hierop geen antwoord.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Spotify

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Spotify nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door GvRossem