Klacht: Spookverbruik

op 09 juni 2018 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Er is sprake van spookverbruik. Na een incidentloze 1e maand, zou ik in de 2e maand een bepaald spamnummer hebben gebeld. Dat soort nummer bel ik nooit terug, maar de zeer tekortschietende en onprofessionele klantenservice gaf aan: het staat in de lijst, meer kunnen we niet doen. Enfin, dat ging over slechts 1,27 euro, laat gaan. De maand daarna maar eens de lijst van het internetverbruik gecheckt: wat blijkt, op momenten dat ik met cliënten zat voor mijn werk werd er in dat tijdsbestek een internetverbruik van 268 MB geconstateerd. Onmogelijk.En dit blijkt vaker te gebeuren. De nietszeggende reactie van de klantenservice: ja dat zouden verversende apps kunnen zijn op de achtergrond. 268MB… right.

Op zijn minst een plausibele verklaring (dus niet: verversende apps op de achtergrond) en mocht het verbruik niet aangetoond kunnen worden verwacht ik compensatie.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 13 juni 2018 om 14:27 geantwoord

Heeft op 13 juni 2018 om 19:02 geantwoord

Ik hoef niet te worden gepaaid met het terugstorten van een minimaal bedrag van een telefoongesprek dat überhaupt niet heeft plaatsgevonden. Waar het om gaat is dat er internetverbruik is geconstateerd terwijl dat *NIET KAN*. Ik lees nu weer in mijn inbox een reactie over eventueel passief internetgebruik, het weg moeten swipen van apps om die uit te schakelen en een zwak wifisignaal terwijl het precies dezelfde telefoon is toen ik nog bij Telfort zat en ik op precies hetzelfde kantoor werkzaam ben. Newsflash: ik ben geen kleuter en wens ook niet zo toegesproken te worden. Ik heb al sinds 2008 verschillende smartphones met abonnementen gehad en nog nooit een probleem gehad. Nu kom ik ineens niet meer uit met 5GB per maand terwijl ik nooit meer dan 3GB bij vorige aanbieders had. Rara hoe kan dat?

Alle klachten die gemeld zijn door Ro1983