Klacht: spookrekening buitenland

op 27 juni 2018 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Met volledig niet in werkend zijn toestel geland in Turkije. Daar toestel aangezet en één Whatsapp verstuurd. Vervolgens toestel weer volledig uitgezet en hele vakantie niet uit de koffer geweest. Na afloop vakantie rekening van 8,37 euro voor kennelijk dat ene Whatsappje. Roaming van toestel stond uit en heeft ook nimmer aangestaan, ook niet in Nederland.
Rekening van verbruik van 1 cent en op later moment nogmaals 4 en 2 centen verbruikskosten. Die laatste twee op moment dat het toestel volledig uitstond en in koffer lag. Desgevraagd gaf Simpel aan dat, ook al staat je roaming uit, deze niet uitstaat. Dit moet je in Mijn Simpel in de instellingen uitzetten. Volkomen onzinnig natuurlijk en ook onlogisch.
Meerdere malen gevraagd naar een verbruiksspecificatie krijg ik daar geen antwoord op want dat zijn privacygegevens die zij niet hebben!!
Volkomen dwaze mailwisseling met vele medewerkers waarbij de ene niet weet wat de ander als antwoord gegeven heeft. Welke correspondentie zich uit in telkens hetzelfde antwoord geven op een niet gestelde vraag. Als antwoord ook dat bij wijze van uitzondering de verbruikskosten van 1 (één) cent vergoed zouden worden.
Tevens als antwoord dat bij het aanzetten in het buitenland de eventueel nog lopende datasessies afgerond worden tegen het buitenland tarief. Daarom het advies om dit te voorkomen de data roaming in Nederland al uit te zetten. Zoals gezegd heeft de roaming nimmer aangestaan, ook niet in Nederland. Nog veel meer niet valide, onzinnige en herhaalde antwoorden zonder oplossing. Sterk de indruk dat Simpel bewust onvolledige, niet relevante en herhaalde antwoorden geeft tot de klant er mee stopt.

Restitutie van de zogenaamde Mb kosten ter grootte van 8,37 euro daar deze onmogelijk verbruikt zijn met versturen van een Whatsapp.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Simpel

5 maanden geleden - Beste P. Pisano, Bedankt voor uw bericht. Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, verzoek ik u vriendelijk om meer gegevens toe te sturen. Aan de hand van de opgegeven gegevens kan ik helaas geen klantaccount vinden. In afwachting van uw reactie verblijf ik. Met vriendelijke groeten, Astrid Simpel

Bericht van Simpel

5 maanden geleden - Beste P. Pisano, Bedankt voor uw reactie. U heeft aangegeven buitenbundelkosten te hebben ontvangen waar u het niet mee eens bent. Tijdens uw verblijf in Turkije heeft u 1 WhatsApp bericht gestuurd en vervolgens uw telefoon niet meer gebruikt. Turkije valt onder zone 2 (https:simpel.nlfilesPDFtarieven-buitenland-simpel.pdf). Dit betekend dat er buitenbundelkosten worden berekend als u gebruik maakt van de dienst bellen, sms'en en internetten. Per 10 Kb internet wordt er €5 in rekening gebracht. Zodra u uw toestel aanzet maakt deze direct verbinding met internet. Hierdoor kan het zijn dat u enkel een WhatsApp bericht stuur maar uw toestel bijvoorbeeld e-mails aan het ophalen is. Wij adviseren u om voor uw volgende reis onze website door te lopen met tips en tricks om buitenbundelkosten te voorkomen: www.simpel.nlvakantie Met vriendelijke groeten, Astrid Simpel

Reactie van de melder van de klacht Peter Pisano

5 maanden geleden - Dank voor uw reactie. Het is helaas weer anders dan alle voorgaande reacties, ook via de e-mail. Er zit op mijn toestel geen email account dus dat verhaal gaat niet op. Specifiek onderdeel van mijn klacht is dat roaming nimmer aangestaan heeft maar dat, ook al staat het uit op je toestel, niet uit staat. Je moet dit in je instellingen apart uitzetten. Dat is zijn minst verwarrend, misleidend en niet conform de verwachting van normaal denkende mensen. Uit lijkt mij uit. Ook onduidelijk waar de twee andere kosten van enige centen vandaan komen op twee afzonderlijke momenten terwijl de telefoon buiten werking in de koffer lag. Al met al wordt het verhaal steeds waziger.

Reactie van de melder van de klacht Peter Pisano

4 maanden geleden - Ik ben nog steeds in afwachting van een reactie van Simpel. Onder andere verklaring voor het spookgebruik van 2 en 4 cent terwijl een buiten werking zijnde telefoon in de koffer lag. Roaming welke uitstaat maar niet uitstaat. Afronden roaming sessies terwijl het niet aan stond.

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 01 augustus 2018 om 12:05 geantwoord

Heeft op 01 september 2018 om 09:18 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht Peter Pisano

3 maanden geleden - Er is geen oplossing geboden. Alleen weer een hernieuwde vermeende verklaring voor het moeten betalen van bijna 9 euro voor één Whatsapp bericht. Oplossing is geld retour en geen kletsverhalen. Gek dat Simpel de brutaliteit heeft om dit als oplossing door te geven aan Klacht.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Peter Pisano