Klacht: Spontane barst Samsung Galaxy S7 Edge scherm

op 02 oktober 2016 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Mijn smartphone is nooit gevallen en heeft geen gebruikers/val schade.
Ik vermoed dat tijdens het laden aan de snellader De batterij uit gaat zetten door dat de batterij heter zal worden. En dat er een scheur in het scherm ontstaan. Ik heb het toestel via Samsung naar Dynafix opgestuurd ter reparatie. Aangezien ik er van overtuigt ben dat dit niet aan mij te wijten is ga ik er van uit dat dit onder de garantie valt. Maar tijdens het invullen van het schade formulier wordt aan het eind al aangegeven dat de schade niet in de garantie valt. Nog voor ze het toestel onderzocht hebben. Je kunt hier niets aan veranderen. Maar goed ik ga er an uit dat ze het toetsen goed zullen na kijken en zullen constateren dat dit toestel als nieuw is. En er dus geen val of andere schade aan het toestel is te vinden.
Maar dat gebeurt helemaal niet. Ik denk dat door verhitting de batterij heet is geworden en is uitgezet. Door dit uitzetten is het schem vanuit het midden gescheurt. Dynafix zegt eigenlijk gewoon dat ik het toestel heb laten vallen. Een gedegen onderzoeksrapport kunnen ze niet overleggen. Ze geven aan dat ze het scherm niet kunnen maken, terwijl dit elders wel kan. Wel mag ik bij Dynafix een nieuwe telefoon kopen tegen het gereduceerde tarief van €425,- met behoud van mijn garantie. Mijn oude telefoon krijg ik waarschijnlijk niet terug. Dat kan je dan ook nergens meer aangeven. Dynafix geeft aan dat dit de richtlijnen zijn die ze van Samsung opgedragen krijgen.

Ik ben tevreden als Samsung / Dynafix toegeven dat dit waarschijnlijk door oververhitting gebeurt kan zijn En dat ze onder garantievoorwaarden mijn scherm repareren.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Richard_K