Klacht: Zeer klant onvriendelijk bij vervangen batterij

op 27 september 2018 over Sparta in de categorie Fietsmerken

Op 30-08-2016 moest ik, op aanraden van uw dealer Bike Totaal een nieuwe accu aanschaffen. De kosten bedroegen € 450,–.
Ook al kwam het niet uit, de fiets was 6 jaar oud, dus dat kan gebeuren.
Nu doet zich het volgende voor:
Tijdens een onderhoudsbeurt kwam uw dealer er achter dat mijn batterij aan alle kanten defect was. Nadat de batterij uit het frame was gehaald bleek dat hij helemaal door de midden lag en er ook gedeelten van waren afgebroken. Uw dealer nam contact op met uw organisatie en sprak met ene Sven. Hij gaf in eerste instantie aan dat de dit wel meer voorkwam. Later kwam hij hierop terug en vertelde dat de garantietermijn van 2 jaar was verlopen. Beetje kinderachtig als je er net een week overheen bent toch?? De batterij zou dus niet onder garantie worden vervangen en er moest opnieuw € 450,– op tafel komen. U zult begrijpen dat ik dat een rare gang van zaken vond!!
Vervolgens werd mij door uw dealer aangeraden zelf contact op de service afdeling op te nemen. Ik kreeg Karin aan de lijn. Ik verwees naar de case die door Sven was aangemaakt onder het framenummer S1005814, omdat er daarbij ook foto’s waren opgestuurd. Nu komt het: Karin meldde mij dat de paar weken dat de garantietermijn was overschreden, geen probleem was:
“Zo kinderachtig zijn we niet, om daar moeilijk over te doen”.
Dat gaf de burger moed en ik kreeg het idee dat zij de batterij wel onder garantie zou vervangen. Maar toen kwam er een andere aap uit de mouw. Ook al zou het euvel zich vier weken na plaatsing hebben voorgedaan, de batterij werd niet vergoed. Als reden gaf ze aan dat zij op de toegestuurde foto’s kon zien dat het een MONTAGEFOUT was. Ook haar collega en haar teamleider hadden de foto’s beoordeeld en waren tot dezelfde conclusie gekomen.
Met dit verhaal ging ik naar uw dealer. Hij vertelde mij dat er door Sven niet over een montagefout was gesproken, terwijl Karin mij vertelde dat dat wel zou zijn gezegd. Belangrijker is dat uw dealer aangeeft dat er van een montagefout geen sprake kan zijn, daar de batterij er maar op 1 manier in geplaatst kan worden. Blijft dus de vraag wie gaat die batterij nu betalen??
Alvorens ik met dit verhaal, op een voor uw organisatie minder plezierige manier, naar buiten treed hoor ik graag uw mening over deze “tragedie”.

Laat een ding duidelijk zijn: Ik vind niet dat ik voor de kosten op moet draaien

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sparta

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sparta nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bert Brinkman