Klacht: Klacht dhr. K.G. Nassette – Sparta ion XGT D 57

op 19 november 2012 over Sparta in de categorie Fietsmerken

na garantietermijn Sparta ion XGT D 57 aanschafprijs 2299,00 euro .
reparatiekosten factuurnr. 1201001837 Tijdhof Tweewielers
ten bedrage van 249,50.
op 6-6-2009 bij Tijdhof Tweewielers electrisch fiets gekocht. De gekochte fiets beantwoordt niet aan de overeenkomst, omdat de fiets niet de eigenschappen bezit die ik mocht verwachten. Op 17-07-2012 is mij duidelijk geworden, dat de fiets gebreken vertoonde. ik heb de volgende klachten:
tijdens een regenbui op 17 juli 2012 gingen we schuilen (fietstocht senioren ca. 25km) . Na de bui stapten we met z,n allen weer op de fiets, maar mijn ondersteuning weigerde. Bij Tijdhof heb ik de fiets laten repareren en na nog geen week, bleek ook de motor het op te geven met als resultaat dat het voorwiel met motor Ion XGT vervangen moest worden. Kosten totaal 499,00 euro., waarvan in rekening gebracht 249,50 euro. Hieruit blijkt, dat de sparta fiets niet aan de overeenkomstbeantwoordt. garantietermijn van 2 jaar is onredelijk tekort. de sparta fiets van 2300,00 euro moet gezien zijn aard toch veel langer probleemloos gebruikt kunnen worden en niet dat na een flinke regenbui de ondersteuning en de motor al naar de knoppen zijn.

ik ben tevreden als Sparta de kosten van de reparatie 249,50 euro voor zijn rekening neemt en onze klacht samen met Tijdhof Tweewielers oplost.

Alle klachten die gemeld zijn door nassettespanjer