Klacht: Garantie defecte Sparta accupack ION RX

op 20 oktober 2012 over Sparta in de categorie Fietsmerken

Op 29 April 2010 hebben mijn schoonouders bij Tweewielers Visser bv te Pijnacker 2 stuks Sparta Defender E-bike’s ter waarde van ca € 4000,= aangeschaft.
Ondanks geregelde problemen met de elektrische aandrijving, die overigens binnen de garantie termijn zijn verholpen, zijn ze tot op heden tevreden met de fietsen.

Echter, op 24 mei 2012, slechts 3,5 week na het verstrijken van de 2-jarige standaard garantie termijn ontstaat er een elektrische probleem met een accu pack.
Ondanks ondersteuning van de accu geeft deze een 0% inhoud aan.

Bij het ter reparatie aanbieden bij Tweewielers Visser wordt er meegedeeld dat dit defect reeds buiten de garantie periode valt.
Gezien het feit dat slecht 2000 km met deze fiets is gereden mag een langere levensduur van deze accu pack worden verwacht.
Geadviseerd wordt een nieuwe accu pack aan te schaffen die vervolgens, uit coulance, slecht voor 50% van de nieuwwaarde wordt geplaatst.
Indien de te vervangen accu pack wordt terug gevraagd is de totale nieuwwaarde verschuldigd.

Met inachtneming van bovenstaand en de 3,5 week overschrijding van het garantie termijn hadden mijn schoonouders een andere insteek verwacht.
Bij deze verzoek ik u ons dan ook aan te geven of dit de standaard procedure is die in dit soort gevallen bij Sparta fietsen wordt aangehouden of, zo niet, toch binnen de te verwachten garantie valt.

Bovenstaande E-mail is tot 2-maal toe, na telefonisch overleg over het probleem, verzonden aan Sparta fietsen.
Tot op heden blijft een reactie uit.

Gezien de korte garantie overschrijding van 3,5 week op wat Sparta omschrijft als een kwaliteitsproduct verwacht ik een complete schadeloos stelling.

Alle klachten die gemeld zijn door schepper