Klacht: Sollicitatie van mijn dochter

op 18 oktober 2016 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Graag wil ik u wijzen op een tekortkoming in uw recruitmentproces.Ik ga er vanuit dat als niemand dit doet er ook geen bekendheid is binnen uw organisatie en daarmee verbetering ook niet plaats kan vinden.

Mijn dochter van 15 jaar heeft bij AH gesolliciteerd voor het “vakkenvullen”. Helaas is ze afgewezen maar dit is all in the game.
In de afwijzing die zij kreeg stond aangegeven dat, als zij nog vragen had, contact kon opnemen. Dit heeft ze geheel op eigen initiatief gedaan met de vraag waarom ze niet was aangenomen omdat ze hier van wil leren bij een volgende sollicitatie. Volgens mij een prima en correcte vraag. Helaas heeft ze vier weken later hierop nog geen antwoord ontvangen. Wat ik voor uw organisatie jammer vind is dat men zich onvoldoende realiseert dat een negatieve sollicitatie ervaring tegelijkertijd een negatieve klantervaring wordt. Vanuit mijn 20 jaar ervaring binnen recruitment ging ik altijd uit van: de sollicitant van vandaag is mogelijk mijn klant van morgen. Dit betekent dat je op een goede manier sollicitaties afhandelt en als je een belofte doet (je mag altijd contact met ons opnemen) dit ook nakomt.

Het gaat er mij en mijn dochter niet om, om alsnog te worden aangenomen maar om deze feedback binnen uw organisatie neer te leggen.

Uiteraard horen we graag een reactie

Met vriendelijke groet
Esther Liebregts
065103069

Als er een reactie komt die er toe doet en in relatie met hetgeen waarover ik feedback heb gegeven

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Dialoogacademy

1 maand geleden - Helaas neemt AH deze feedback niet in behandeling. Jammer, gemiste kans lijkt me. Of het een uiting is van arrogantie of onkunde om met dit soort klachten om te gaan kan ik niet beoordelen. elke organisatie zou de feedback van zijn/haar klanten serieus moeten nemen en op zijn minst een reactie kunnen geven. Mvg Esther Liebregts

Alle klachten die gemeld zijn door Dialoogacademy