Klacht: IJskoude benadering bij Restaurant SOCIETEA te Warenhuis Vanderveen ASSEN

op 04 maart 2013 over Societea in de categorie Horeca

Mijn moeder en ik gingen op 1 maart een kopje koffie drinken in restaurant ‘Societea’, gesitueerd op de eerste verdieping in Warenhuis Vanderveen te Assen. Er stonden drie jongemannen (rond 16/17/18 jaar?) te wachten bij de kassa. De mannen zijn zo te zien wachtende op iemand. Ze gedragen zich voorbeeldig, zijn rustig en maken zo te zien een nerveuze indruk.

Dan komt een ijskoude dame (hoogstwaarschijnlijk de bedrijfsleidster en/of filiaalmanager van de Societea)met een gesloten houding en beide handen op de rug naar de drie jongens toe. Op een bitse en zeer koele toon spreekt ze de nerveuze jongens aan met een autoritaire en lage stem: ‘Wat is hier de bedoeling van?!’, is het eerste dat ze zegt tegen de jongemannen. Ik kijk naar mijn moeder met grote verbazing! Dit is toch geen toon om de gasten in je restaurant aan te spreken?! Het tafereel vervolgd zich. De jongens geven zenuwachtig aan dat ze op zoek zijn naar een stageplaats en ze vragen zich af of ze wellicht in dit restaurant zouden kunnen stagelopen. Deze ijskoningin vervolgd met een zeer kortaf ‘nee, nee!’ tegen de jongemannen.

De jongens druipen af. De teleurstelling is niet alleen voelbaar, maar het straalt ook van hun gezicht af. Ik kijk nogmaals mijn moeder aan en we begrijpen werkelijk niet hoe je op zo’n ongelofelijk norse, chagrijnige en aftandse manier tegen jongens kunt praten die enkel interesse tonen in je bedrijf! Ik denk dat je als eigenaar van een restaurant juist blij dient te zijn met interesse op deze manier. Maar naast de houding van deze dame is het voornamelijk toch de intonatie en de manier waarop de jongens worden toegesproken dat echt niet door de beugel kan! Mijn moeder en ik willen de Societea (en daarmee tegelijkertijd Warenhuis Vanderveen voor het aannemen en vestigen van dit restaurant met deze ijskoude dame, waardoor ook de goede naam van het warenhuis ten grabbel wordt gegooid) graag een ijskoude douche geven via de website van klacht.nl.

Wij komen er niet vaak, maar na deze nare ervaring gaan wij hier zeker nooit meer koffie drinken bij dit restaurant. Onze broodjes smaakten er erg smakeloos door!

Wij hopen dat een restaurant als Societea snel failliet mag gaan, of dat er een andere filiaalmanager/eigenaresse op de plaats komt van deze norse ijskoningin. Dit soort mensen horen niet thuis in de horeca, aangezien vriendelijkheid in de horeca één van de eerste en belangrijkste zaken is. Als je je dag niet hebt dan kun je je altijd nog aardig gedragen tegenover de gasten. Mijn moeder en ik vinden het heel erg voor deze jonge heren en we hopen dan ook dat ze een andere stageplaats hebben gevonden waar ze wél worden gewaardeerd en op een normale manier worden toegesproken.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Societea

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Societea nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door panda