Klacht: Slechte WiFi verbinding en klantenservice

op 16 augustus 2018 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Ik heb nu meer dan 1 jaar een contract gehad. In die contract zat een compleet pakket in met tv. Wij kijken geen tv en betaalden de kosten van de tv gewoon netjes door. Bij de verlenging hebben wij aangegeven via klantenservice telefonisch en via hen eigen app om de contract te willen verlengen zonder tv. 2 maanden verder hoor ik nog steeds niks van NLE. Daarnaast is de WiFi verbinding in huis met de extra verbindingshulp zeer slecht. Mijn verhaal uitgelegd aan NLE en voor oplossing gezocht of een nieuwe contract zonder tv kom je nog duurder uit dan iemand die een nieuwe contract aansluit. Dus de vaste klanten die willen verlengen zullen meer moeten betalen dan nieuwe klanten, opletten dus !

Niet hele jaar slechte internetverbinding gehad in huis via WiFi.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Goedemorgen meneer Assaj, Wat vervelend om te horen dat het nog steeds niet gelukt is met verlengen. Het is wel degelijk mogelijk om een verlenging aan te vragen zonder interactieve televisie. Als u graag het nummer wil hebben van onze verlengingsafdeling, dan kan u dat aangeven door te reageren op dit bericht. Zij zullen u dan met de verlenging zonder interactieve televisie kunnen helpen. Het probleem met de Wifi kan te wijten zijn aan veel verschillende factoren. Meestal zijn deze herleiden aan factoren binnenshuis. Om u hierbij dan ook zo goed mogelijk te assisteren kunt u eveneens het beste telefonisch contact met ons opnemen. Hopende u zo voldoende geïnformeerd te hebben Met vriendelijke groet, NLEx Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht Assaj

3 maanden geleden - Ik heb meerdere keren aangegeven dat de internet verbinding heel erg slecht us geweest. Daarnaast is het zeer vervelend dat de klantenservice mijn vragen niet op tijd heeft geantwoord mbt tot een oplossing en dat ik het hele jaar geen tv heb gebruikt maar wel kosten ervoor moest betalen. Ook telefonisch heb ik gesproken met de klanten service voor een degelijke oplossing en een verlenging met kortingvoor 1 jaar maar ik Kreeg te horen dat dit niet mogelijk was. Daarom zal mijn klacht blijven bestaan totdat ik een nieuwe 1 jaar abonnement ontvang van nle zonder tv en met goede WiFi verbinding en de abonnementsprijs hetzelfde zal zijn net als een nieuwe klant die zich aanmeld.

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Beste meneer Assaj, Hartelijk dank voor uw reactie. Uit onze gegevens blijkt dat u slechts eenmaal contact opnam over de werking van uw diensten. Dit telefonische contact was op 7 maart 2018. Tijdens dit contact werd een nieuw modem naar u verzonden. Daarna hebben wij geen enkel bericht meer van u ontvangen over de door u ervaarde problemen met de dienst. Wanneer wij niet op de hoogte worden gesteld van een verslechtering van de dienst, kunnen wij dit ook niet onderzoeken en oplossen. Wij zullen de door u ervaarde problemen doorzetten naar onze technische afdeling, zij zullen hiervoor contact met u opnemen om het één en ander door te nemen. Vervolgens controleerden wij nogmaals de mogelijkheid tot het verlengen van het alles-in-1-contract zonder tv. Helaas kunnen wij u enkel een verlengingsaanbod doen op basis van het oorspronkelijke contract. Dit betekent dat u het verlengingsaanbod, incl. tv, kunt accepteren via Mijn NLE. Wij zullen dan voor u het product tv afbestellen, u hoeft hiervoor geen kosten voor te betalen. Wij attenderen u erop dat u tijdens uw vaste contractperiode geen kosten voor tv betaalde. Deze kosten betaalt u pas sinds het aflopen van uw vaste prijsperiode. Ook geeft u aan dat u geen gebruikmaakt van tv. Wenst u dat wij op dit moment de dienst tv verwijderen uit uw pakket? Tot slot laten wij u weten dat wij u geen ander verlengingsaanbod kunnen bieden dan dat momenteel wordt aangeboden op Mijn NLE. Het klopt dat wij een ander contract aanbieden aan nieuwe klanten. Op een nieuwe klanten-aanbod heeft iedere klant één keer recht. Hiervan heeft u ook in het eerste jaar gebruikgemaakt. Mocht u nog vragen hebben, horen wij het graag. Met vriendelijke groet, NLEx Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht Assaj

3 maanden geleden - U zegt dat ik eenmailig heb gebeld of contact met u afdeling heb opgenomen. Dit kloot weer niet en weer verteld nle niet het juiste verhaal. Ik vind het zeer spijtig dat NLE haar klanten op deze manier mee omgaat. In de bijlage treft u aan mijn app berichten met klantenservice . Ik zal mijn abonnement bij jullie opzeggen en waarschuwen tegen toekomstige klanten om geen abonnement bij jullie te sluiten omdat jullie klanten misleiden en vaste klanten de dupe zijn en meer moeten betalen ! Geachte heer of mevrouw, Onlangs is mijn abonnement verlopen van 1 jaar en word automatisch nog hetzelfde bedrag afgeschreven. Het probleem is echter dat ik nooit tv heb gekeken en gebruik van heb gemaakt. Daarnaast werkt de internet WiFi signaal heel slecht boven. Graag wil ik een een opolssing en een aanbieding voor internet alleen om te verlengden zonder tv wel met telefonie en een sterke WiFi verbinding. Mijn klantnummer is :63114003313 Hallo, ik ben Otto, de chatbot van NLE! Ik begrijp dat de diensten niet of niet goed werken. No worries! Met onze troubleshooter (www.nle.nlalles-in-1troubleshooter) heb je de meeste problemen binnen een paar stappen opgelost. Kom je er toch niet uit? Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, heb ik wat gegevens van je nodig. Zou ik alvast je postcode (bijv. 1234AB), huisnummer en geboortedatum (bijv. 14-01-1990) mogen? Dag, 3035 vb 20-04-1980 25a Graag antwoord aub? Probeer je voor het eerst verbinding te maken met ons netwerk? Graag deze vraag met alleen ‘ja’ of ‘nee’ beantwoorden. Nee 1 jaar contract zie tekst boven Nee Ik wil graag mijn contract bij jullie opzeggen! Hoi, Vanity van NLE hier! Omdat we veel berichten ontvangen laat onze reactie langer op zich wachten. Maar zoals je ziet krijg je altijd antwoord! Bedankt voor je geduld. Jammer dat je op wil zeggen! Ga je misschien overstappen naar een andere provider? Als je gebruik maakt van overstapservice hoef je niet bij ons op te zeggen. Jouw nieuwe provider stuurt een bericht wanneer zij de diensten begonnen zijn. Zo heb je internet tot het moment van overname! Ik zou het contract ook voor je op kunnen zeggen. In verband met de dertig dagen opzegtermijn zouden we de diensten per 18 augustus kunnen stoppen. Wil je dat ik dit voor je in orde maak? Ik hoor het graag. Heeft u een aanbieding voor mij zonder tv daar heb ik nooit gebruik van gesmaakt en wel voor betaald afgelopen jaar!! Hi, Lisa van NLE hier! Excuus voor de late reactie, we hebben een achterstand in het beantwoorden van berichtjes zoals je merkt. Voor jouw vraag kun je ons het beste even bellen via 088-7307377. We zijn vandaag tot 21.00 uur bereikbaar. Dan ben je het snelst geholpen! Gaat dat lukken?

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Beste meneer Assaj, Dank voor uw reactie. Helaas is van het gesprek via whatsapp geen notitie achtergelaten in uw klantdossier. Hier is verwarring ontstaan bij ons, excuses hiervoor. Het is ons echter onduidelijk wat wij voor u kunnen doen. Wenst u het alles-in-1-contract op te zeggen? Er geldt een opzegtermijn van 30 dagen. Dit meldde onze Klantenservice u ook eerder via whatsapp, hier reageerde u echter niet meer op. Wij kunnen niet tegemoetkomen in uw verzoek om een ander verlengingsaanbod te doen. Uiteraard kunnen wij uw probleem nog steeds doorzetten naar onze technische afdeling om dit te laten onderzoeken. Wij horen graag van u. Met vriendelijke groet, NLEx Klachtafhandeling

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Beste meneer Assaj, Helaas ontvingen wij van u geen reactie meer op ons laatste bericht. Zou u binnen één week kunnen laten weten wat wij voor u kunnen doen? Alvast bedankt voor uw reactie. Met vriendelijke groet, NLEx Klachtafhandeling

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 06 september 2018 om 09:40 geantwoord

Beste meneer Assaj,

Helaas ontvingen wij geen reactie meer van u op ons vorige bericht. Ook heeft onze technische afdeling u enkele keren gebeld, zij hebben u ook niet kunnen bereiken om u te helpen met het technische probleem.

Omdat het op dit moment voor ons onduidelijk is wat wij voor u kunnen doen, gaan wij, zonder verdere actie, over tot het sluiten van uw klacht.

NLEx Klachtafhandeling

Heeft op 06 september 2018 om 19:08 geantwoord

Mijn klacht blijft bestaan als revieuw voor anderen.

Ben al overgestapt op andere aanbieder en daarbij NLE al van op de hoogte gesteld door de nieuwe aanbieder!!

Alle klachten die gemeld zijn door Assaj