Klacht: Slechte service en procedure

op 30 juni 2017 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Zaterdag 17 juni 2017 was mijn telefoon gestolen waardoor ik kwam te zitten zonder een telefoon. Omdat ik een sim only abonnement bij Tele2 had ging ik dus diezelfde naar Tele2 winkel op de Lijnbaan in Rotterdam om een nieuwe simkaart te halen. Toen ik in de winkel kwam besloot ik om vervolgens om niet alleen een nieuwe simkaart maar ook een telefoon zodat ik bereikbaar kon zijn voor mijn werk en voor in geval van nood.

Uiteindelijk besloot ik om een goude Iphone SE 32GB te kopen. Voor deze telefoon heb ik dus €144,- moeten betalen en daarna 24 maanden €6.-. Blij met mijn toestel verliet ik de Tele2 winkel om vervolgens naar huis te gaan om mijn nieuwe toestel te instaleren. Thuis aangekomen heb ik mijn toestel geïnstalleerd en ingesteld zoals ik het wilde.

Een dag later wilde ik een selfie maken met mijn nieuwe IPHONE maar elke keer wanneer ik de selfiecamera wilde aanzetten deed de camera het niet en alles was zwart. Toen ik het een paar keer probeerde met nog steeds geen succes. Ik besloot daarna de volgende dag om naar de Tele2 winkel te gaan om een nieuwe toestel omdat ik heel erg teleurgesteld was omdat het natuurlijk een nieuwe telefoon was die ik pas een dag tot mijn bezit had.

Maandag 19 juni 2017 aangekomen bij de Tele2 winkel kreeg ik te horen dat ze mij geen nieuwe toestel konden geven maar alleen mij toestel konden opsturen naar hun partner Dyna flix als DOA (DeadOrAlive) om het te laten repareren als het ze niet lukt te repareren krijg ik een nieuwe toestel. Omdat het een DOA was werd er tegen mij gezegd door de medewerker die mij hielp dat mijn telefoon Dinsdag 20 juni zou worden opgehaald voor reparatie en uiterlijk vrijdag 23 juni een nieuwe toestel zou krijgen of mij telefoon zou gerepareerd zijn.

Ik moest dus naar huis zonder een telefoon en ik kreeg ook geen vervangende telefoon waardoor ik weer zonder telefoon kwam te staan terwijl ik juist net een nieuwe telefoon bij Tele2 gekocht had die niet naar behoren functioneerde. Vrijdag 23 juni heb ik op mijn werk special een middag vrij gevraagd zodat ik mijn telefoon kon halen aangekomen bij de zaak kreeg ik te horen dat mijn telefoon nog steeds niet was geleverd en dat het geleverd zou worden op dinsdag 27 juni. Met deze nieuws was ik natuurlijk niet blij waardoor ik ging klagen en uiteindelijk een vervangende toestel kreeg voor in de tussentijd dat mijn tel nog niet binnen was. Ik kreeg een Samsung s5 een toestel die opzich wel lekker werkt maar alleen niet echt wat voor mij was omdat ik een IPHONE gebruiker bent. Omdat ik geen zin had om nog langer zonder telefoon te zijn heb ik deze vervangende toestel geaccepteerd. Er werd mij toen gezegd dat uiterlijk vrijdag 30 juni 2017 ik naar de winkel kon terugkomen omdat mijn telefoon dan zou terug zijn van reparateur of er zou een nieuwe toestel voor mij opgestuurd worden.

Na aantal keren teleurgesteld te zijn door Tele2 omdat mijn toestel nog steeds niet binnen was besloot ik dus vrijdag 30 juni in de avond naar Tele2 te gaan om mijn toestel te halen kreeg ik weer te horen dat mijn toestel nog steeds niet is binnengekomen en dat het waarschijnlijk pas dinsdag 4 juli 2017 geleverd zou worden waardoor ik voor de zoveelste keer helemaal voor niks naar stad helemaal ga en parkeergeld betaal voor een nieuwe telefoon die eigenlijk gewoon goed moest zijn.

Ik ben heel erg teleurgesteld in de service van Tele2 omdat je toch wel een betere service mag verwachten voor een klant die net een nieuwe toestel bij hun heeft gekocht. Er werd mij door de medewerker meerdere malen dingen toegezegd die uiteindelijk niet werden waar gemaakt en ik voel me misleid. Want ik vind dat je mag verwachten wanneer je een nieuwe toestel koopt en er is iets mis mee dat er snel een oplossing gezocht word voor je. Want ik vind het niet kunnen dat je je klant zonder een vervangende toestel naar huis kan sturen terwijl hij net een nieuwe heeft gekocht.

Ik ben sinds augustus 2016 klant bij Tele2 en door dit voorval zou ik nooit meer een toestel bij Tele2 kopen en ik zou ook iedereen afraden om dat te doen. Je kan liever een toestel bij de Mediamarkt kopen omdat mocht er iets mis zij met je toestel krijg je gelijk een nieuwe zonder gezeik en naar huis gestuurd te worden zonder een toestel.

Ik ben echt heel erg teleurgesteld in deze gang van zaken want zo kan je echt niet met je trouwe klanten omgaan.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Chris

Ik wil een nieuwe toestel IPHONE SE 32GB en een compensatie voor de tijd dat ik zonder mijn nieuwe telefoon heb moeten doen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Chris5314