Klacht: Slechte service bij rental partner

Guy ballieu op 08 november 2017 over Rentalcars in de categorie Autoverhuur

Wij huurden via Rentalcars.com een Nissan Terrano voor een rondreis van 32 dagen door Chili. bij aankomst bij Rosselot rental op de luchthaven in Santiago kregen wij te horen dat de wagen niet beschikbaar was, dit was een fout op de website, maar we konden kiezen tussen een Jeep Compass of een Ssanng Young pickup. we vroegen of we de auto’s konden zien. geen probleem, de Jeep stond er, de pickup moest nog volledig gekuist worden en konden we dus niet zien. Om geen tijd meer te verliezen (het was intussen al na 22h) kozen we dan de Jeep op voorwaarde dat de prijs van onze huur onveranderd bleef (Jeep is duurder). Geen probleem totdat ze zagen dat de huurperiode liep van 1/11 tot 3/12. Ze hadden verkeerd gelezen en dachten dat het over 3 dagen ging (1/11 tot 3/11). Daardoor moesten we 3828 Clp per dag bijbetalen (120 dollar) en probeerden dit aan te tonen met een aantekening in het contract over kosten voor tol en eventuele boetes die we zouden krijgen. Toen wij dit weigerden werd het bedrag na een telefoontje naar de chef terug gebracht naar 60 dollar. Dit hebben we dan maar aanvaard, want intussen was het al bijna 23h. Volgend probleem : bij het boeken hadden wij een permit gevraagd om de grens naar Argentinië over te steken. Hiervan was Rosselot niet op de hoogte, hoewel het wel op de voucher stond. De permit kon echter niet voor de volgende vrijdag gegeven worden en die mochten wij na veel zagen ophalen in Vina del Mar ipv op de luchthaven in Santiago. Ondertussen was het middernacht. Eindelijk naar de auto. Op de voucher stond duidelijk vol tot vol. De tank was praktisch leeg. Ze hadden het opgeschreven en we moesten maar eerst gaan tanken. Waar vind je in godsnaam na middernacht in een stad die je niet kent met een quasi lege tank een benzinestation ? Na veel zagen is er dan een medewerker met zijn wagen voorgereden zodat we konden tanken. Door dit alles was het na 1 uur ’s nachts toen we in ons hotel aankwamen. Wij hebben al veel auto’s gehuurd in veel verschillende landen, maar problemen zoals met Rosselot in Chili hebben wij nog nooit meegemaakt

Wij willen graag een compensatie en ook dat Rentalcars .com betere afspraken maakt met Rosselot in Chili voor volgende reizigers

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Rentalcars

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Rentalcars nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door