Klacht: Slechte service

op 04 juli 2016 over Autobedrijf Dirk Barten in de categorie Autodealers

Ik heb in april 2015 een Hyundai i20 gekocht uit 2010. Voor mij een grote uitgave maar ik wilde een goede auto zodat ik er een tijd mee door kon rijden. Vanaf week 1 al klachten, piepende remmen, een mega kras door m’n voorruit ( die zat er in dat ik hem kocht, maar zag het pas dat ik er in de zon mee reed ) terug gegaan naar de garage en daar werd al verteld dat de remblokken vervangen moesten worden omdat het een veelvoorkomend probleem was bij de Hyundai i20. Maar dit mocht niet. Ze moesten eerst de remmen smeren. Zo gezegd zo gedaan. Remmen gesmeerd maar het was niet over dus na een week weer terug. Uiteindelijk remblokken vervangen. Deze hebben het 6 maanden zonder gepiep gedaan en toen begonnen ze weer. 2 maanden nadat ik m’n auto kocht stopte m’n stuurbekrachtiging ermee en schoot m’n toerenteller door als ik m’n auto startte. Weer terug gegaan maar het uitleesapparraat gaf geen foutmelding aan, dus werd ik weer naar huis gestuurd. Ik heb een paar keer m’n auto meegegeven zodat ze er zelf mee konden rijden, Maarja, 1 keer in de week ermee rijden dat heeft geen zin. Dus kreeg ik hem na een week weer terug met de mededeling “bij ons doet ie het niet” dit is zo een jaar doorgegaan. Ik ben zelfs terug gegaan naar de vestiging waar ik hem gekocht heb (Heemskerk) en die zouden m’n auto een maand houden om er zelf mee heen en weer naar hun werk te rijden. Maar meneer heeft een er weekend mee gereden en ik werd na een week alweer gebeld dat ik m’n auto op kon halen omdat ze niks konden vinden. Wel kon ik hem inruilen, ze hadden al een nieuwer model neergezet en ik mocht een proefritje rijden. Puntje bij paaltje moest ik ruim 4000 euro bijbetalen. Hallo?! Waarvan? Ik had op deze auto al een lening. Toen kreeg ik andere opties maar dan moest ik sowieso 2000 euro bijbetalen en dan had ik een auto met véél meer kilometers op de teller en minder accessoires erin en ook voor mij is de kleur erg belangrijk. Meer konden ze niet voor me doen. Want ik moest sowieso m’n rijklaarmaakkosten t.w.v. 945 betalen. We zijn nu 14 maanden verder nadat ik die auto gekocht heb en gisteren (27-06-2016 ) kwam ik terug van vakantie in Frankrijk en toen stond ik stil met m’n auto. Hij wilde geen gas meer geven. Ik kon trappen wat ik wilde maar de snelheid nam alleen maar af. Gelukkig deed ie het daarna wel weer maar je zit totaal niet lekker meer in je auto. Dus ging ik vandaag (28-06-2016) wéér terug naar Dirk Barten en hebben ze hem weer uitgelezen. Geen foutmeldingen. Mevrouw achter de balie die vroeg mij of ik hem niet in de verkeerde versnelling had staan want daar kan het ook door komen. Kom op zeg! Ik ben niet achterlijk! Behoorlijk beledigd heb ik tegen haar gezegd dat ik al ruim 14 maanden gezeur met die auto heb en dat zij elke keer niks kunnen vinden en dat ik niet elke maand voor m’n lol bij ze in de garage sta. Toen kreeg de andere garage de schuld omdat ik daar m’n kleine beurt heb laten uitvoeren ivm kosten omdat zij andere olie erin hadden gedaan dan dat Dirk Barten doet. Ik ben 8500 euro lichter, geeft heel veel stress en je zit niet lekker in je eigen auto. Hiervoor heb ik toch geen dure auto aangeschaft?

Ik ben nu al ruim een jaar hier mee bezig en ik ben tevreden als m\'n auto naar behoren functioneert. Het kan zo zijn dat het een raadsel blijft wat er aan de hand is maar dan wil ik een vervangende auto met dezelfde accessoires en dezelfde kilometers. En áls ik dan toch moet bijbetalen ( waar ik best voor in staat ben ) dan een jonger model maar de accessoires wil ik wel houden want daar ben ik meer dan tevreden over. Maar ik ga zeker geen 4000 euro extra betalen voor iets waar ik waarvan het begin af aan al last van heb.

Alle klachten die gemeld zijn door Esther91