Klacht: Slechte service

Robbert van Krimpen op 20 september 2021 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Bij deze meld ik een klacht m.b.t. de plaatsing van onze keuken. Wij zijn inmiddels vanaf half mei bezig om onze keuken binnen te krijgen en geplaatst te hebben. Begin juni zou de keuken worden geleverd. Daar waar voor de dag een levering een bericht ontvingen dat de keuken niet bezorgd zou worden omdat niet alles compleet was stond vervolgens een dag later toch de bezorger voor de deur. De keuken werd incompleet geleverd, vervolgens hebben we minimaal twee weken met een woonkamer vol dozen gezeten en een keuken die er inmiddels al uit was. Want één dag van tevoren laten weten dat de keuken niet komt is uiteraard veel te laat, we hadden toen de oude keuken er al uit om al het voorbereidende werk te kunnen doen.
Na weken in de chaos te hebben gezeten werd er uiteindelijk één kleine nalevering gedaan, we hadden blijkbaar zitten wachten op drie planken. Ook de medewerker van ikea die wij toen aan de telefoon hebben gehad vanwege de montage gaf aan dat het niet logisch was dat de keuken niet gewoon was gemonteerd omdat het grootste deel immers aanwezig was. Inmiddels zitten we eind september en wachten we nog steeds op drie bedekkingspanelen. Hier hebben we inmiddels al verschillende malen over gemaild. Ter illustratie plaats ik mijn ene laatste mail onderaan dit bericht.
We zijn er echt helemaal klaar mee, we besteden een aardig bedrag aan een nieuwe keuken, kiezen ervoor om deze door ikea te laten plaatsen en na ruim 4 maanden hebben we nog steeds geen afgewerkte keuken. Het feit dat er daarnaast niet wordt teruggebeld zoals afgesproken en niet wordt gereageerd op onze mail door keukensupport Barendrecht maakt de zaak er zeker niet beter op. Ik vind dat wij aardig wat geduld hebben opgebracht en verwacht nu dan ook dat Ikea zijn verantwoordelijkheid neemt om deze zaak netjes af te handelen en het geleden leed en alle tijd die wij hier inmiddels in hebben zitten wordt gecompenseerd.
Zoals eerder aangegeven hieronder nog mijn laatste mail.

Goedenavond,

We zijn inmiddels weer een maand verder en nog steeds zijn we geen stap verder. Inmiddels zijn we er wel behoorlijk klaar mee. Twee weken geleden werd ik gebeld door een medewerker van Ikea hieruit bleek dat hij niet exact wist wat er besteld moest worden. Ik heb toegelicht wat er besteld moest worden, hij zou het uitzoeken en een dag later terug bellen. Dit is nog steeds niet gebeurt. U begrijpt hopelijk dat we de keuken graag klaar zouden zien.
In onderstaande mail ziet u nogmaals waar het omgaat.

We hebben drie afwerkplaten nodig, een lade in de hoge kast die nog afgewerkt dient te worden en een lade die onder de spoelbakkast zou komen: nogmaals zie onderstaande mail.

Graag ontvang ik op korte termijn de bedekkingspanelen en een afspraak dat deze gemonteerd kunnen worden.

Vriendelijke groeten,

Ik wil graag dat mijn keuken op zeer korte termijn volledig is afgewerkt en dat wij een compensatie hebben ontvangen. Wij zijn hier inmiddels al zeer veel tijd aan kwijt en hebben beide een drukke baan en gezin. Daarnaast hebben we weken in de chaos gezeten, niet kunnen koken, dus extra kosten.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Robbert van Krimpen