Klacht: Slechte service

op 25 mei 2020 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Ik ben onlangs geblokkeerd op mijn sim en moest een aanbetaling doen (€40) om deze blokkade op te heffen. Het bedrag heb ik netjes betaald en de blokkering werd opgeheven en ik kon weer mijn bundel gebruiken. Ik ging er vanuit dat mijn abonnementskosten niet van mijn rekening gehaald konden worden wanneer dat moest en dat ik daarom geld moest overmaken. Na een halve dag internet gebruiken werd mijn sim echter wederom geblokkeerd omdat ik blijkbaar buiten mijn bundel op het internet zat. Ik mocht dezelfde aanbetaling van 40 euro (van totaal 100) doen om de blokkering opnieuw op te heffen. Na het betalen van de eerste rekening heb ik hier geen enkel bericht over gehad en nu heb ik een ontzettend dikke rekening hiervoor ontvangen. Ik heb al vaak extra mb’s in een maand gekocht en dit kan heel gemakkelijk in de app door een klein bedrag te betalen. Vaak heb ik 1000 mb bijgekocht voor 7 euro maar nu mag ik voor de helft van deze mb’s plots meer dan 100 euro gaan neerleggen. Er is geen enkel begrip van de kant van het bedrijf dat deze kosten buiten de bundel volledig buiten mijn weten hebben plaatsgevonden.

Wanneer de buiten de bundel gebruikte mb's worden verrekend onder een normaal bedrag, in plaats van een vertienvoudiging hiervan.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Simpel

4 maanden geleden - Beste M. Pronk,Wat vervelend dat u zich niet serieus genomen voelde tijdens uw contact met de klantenservice. Wij hebben betreffende gesprek erbij gehaald en teruggelezen. Dit is inderdaad niet de manier waar Simpel voor staat en bied hierbij mijn excuses aan.Over uw klacht: Wanneer u de aanbetaling voor het gebruikerslimiet doet, wordt u gedeblokkeerd. Uw internet is nog steeds volledig verbruikt, dus wanneer u opnieuw op internet gaat, zullen er extra kosten in rekening worden gebracht.Ik zie dat u amper over de bundel gaat. Daarom wil ik u alsnog tegemoet komen. Ik heb zojuist een coulance voor u ingediend. Hierbij verrekenen wij de gemaakte kosten met een MB-aanvuller die u nodig had gehad om de kosten te voorkomen. Deze is zojuist goedgekeurd, De correctie van €93,00 wordt verrekend met de eerst volgende factuur. Het teveel betaalde bedrag zal automatisch worden teruggestort.Om extra kosten in de toekomst te voorkomen, raad ik u aan om het Plafond in te schakelen. Zodra het Plafond is bereikt, zal de simkaart worden geblokkeerd voor al het verkeer wat zorgt voor extra kosten. Het wel mogelijk MB-aanvullers te bestellen wanneer het Plafond is bereikt. U kunt het Plafond instellen via Mijn Simpel.Ik wens u een zeer fijne dag toe.Met vriendelijke groet,IlanSimpel

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 25 mei 2020 om 16:01 geantwoord