Klacht: slechte service

op 13 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte heer/mevrouw,

Mijn vriendin is gisteravond in een bomvolle trein van Zwolle naar Leeuwarden gereisd.haar eind bestemming was Franeker. In L.warden werd het treinstel zover van het perron waar de aansluitende trein naar Franeker stond gerangeerd dat het onmogelijk was de 2 min overstaptijd te kunnen belopen. Ze heeft het toch geprobeerd door het hard te lopen met bagage maar heeft hier een spierscheuring bij opgelopen. Vervolgens reed de trein (Arriva) voor haar neus weg. Mijn vriendin is niet iemand van klachten en ik eigenlijk ook niet zo maar hoe is het mogelijk dat er niet op zo,n manier gecommuniceerd wordt dat de aansluiting tussen deze treinen niet beter wordt geregeld? Waarom wordt er tussen NS en Arriva dan niet even beter gecommuniceerd, dat er misschien reizigers een aansluiting zullen of dreigen te missen en er 2 minuten word gewacht totdat duidelijk is dat er geen reizigers meer voor de desbetreffende trein naar Franeker zouden komen? Nu heeft ze kosten gemaakt om dan maar met de bus naar Franeker te reizen, omdat ze anders een uur zou moeten wachten tot de volgende trein.
Ik zou graag zien dat er in de toekomst hier wat meer rekening wordt gehouden met aansluitende treinen en hun reizigers, dat als er enige vertraging is van een paar minuten of er wordt een treinstel verder weg gerangeerd dan gebruikelijk, men hier bij NS of Arriva wat beter naar elkaar toe gecommuniceerd!

een blijk van begrip zou al heel wat doen en op een eventuele vergoeding voor het bus kaartje zit ze ook echt niet te wachten.ik denk en zie dat het niet om die paar centen gaat maar meer dat iemand die zoiets overkomt serieus genomen wordt .daar ligt voor iedereen de winst.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 augustus 2017 om 16:59 geantwoord

Beste W. van der Aa,

Wat jammer om te lezen dat je vriendin deze ervaring heeft gehad en er ook nog een spierscheuring heeft opgelopen.

Al het treinverkeer wordt geregeld door de verkeersleiding van ProRail. De machinist ontvangt een sein van de verkeersleiding wanneer deze moet vertrekken. De machinist bepaald dus niet zelf wanneer de trein vertrekt. Deze kan het vertreksein niet negeren, omdat dit problemen voor het passeren van tegenliggende treinen geeft zoals vertraging. Het op tijd vertrekken is een bij ProRail vastgelegde afspraak. Om de veiligheid op het spoor te garanderen is de dienstregeling van de vervoerder vastgelegd en is het treinverkeer gebonden aan strenge regels en procedures. Wanneer de machinist de vertrekprocedure opstart, ca. 1 minuut voor vertrek, worden de deuren vergrendeld. Deze procedure kan niet worden onderbroken.

We verzamelen alle reacties over de dienstregeling en deze worden betrokken in de evaluatie van de dienstregeling. Ik heb je reactie doorgestuurd naar onze vervoerdeskundige met het verzoek hier aandacht aan te besteden. Tevens wil ik je laten weten dat de dienstregeling wordt bepaald door en met onze opdrachtgever, de provincie.

Met vriendelijke groeten,

^JP