Klacht: Slechte service,

op 08 augustus 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb voor het eerst op 23-6-2017 mijn iPhone bij jullie in reparatie gegeven. Na 17 dagen kreeg ik mijn toestel pas weer terug en bleek het toestel nog steeds kapot te zijn. Na contact met dynafix opnieuw toestel moeten aanmelden. Toestel is op 21-7-2017 opnieuw opgehaald voor reparatie. Ik kreeg een melding dat de functie \”zoek iPhone\” nog aanstond en dat ik die moest uitzetten. Volgens gegevens van iPhone kon ik de functie op afstand uitzetten door deze op off-line te zetten. Als de telefoon dat erna verbinding zou maken, dan zouden de gegevens gewist worden (staat in instructies). Dit heb ik gedaan. Omdat het wachten hierop lang duurde, heb ik op 7-8-2017 telefonisch contact gehad met dynafix. Deze zeiden dat de functie nog steeds aan stond. Als ik niet had gebeld dan had ik gedacht dat het door mij goed was geregeld. Ik heb mijn klacht hierover doorgegeven aan dynafix. Ik zou alsnog een instructie per mail krijgen hoe ik de iPhone moet verwijderen. Deze heb ik niet gekregen, ondanks dat ik hier nog extra naar had gevraagd. Ik heb alsnog (zonder jullie instructie) de iPhone volledig gewist op 7-8-2017. Tot mijn grote verbazing (zeer zacht uitgedrukt) kreeg ik op 8-8-2017 een factuur van € 395,67. Wederom telefonisch contact gehad met dynafix en om uitleg gevraagd. De factuur zou verwijdert worden en de reparatie zal gewoon plaats vinden (hoop ik)…

Gewenste Oplossing:

De communicatie per telefoon verloopt elke keer beroepsmatig heel correct (moet ook wel, want zo zijn jullie opgeleid en elk gesprek wordt opgenomen), maar ook zeer stoïcijns! Elke keer hoor ik dezelfde dingen. Elke keer wordt het probleem bij de ander gelegd; \" opdracht van Apple\" of \"u heeft het niet goed gedaan\". Er is totaal geen empathie voelbaar bij de mensen van dynafix. Zij komen ook niet echt met oplossingen waar de klant profijt van heeft.
Ik heb al per meegestuurde handgeschreven brief mijn eerste klachten verwoordt en aangegeven wanneer ik tevreden ben, maar daar heb ik niets meer over terug gehoord!
Wanneer ben ik tevreden? Zal heel moeilijk worden na zoveel ellende! Ik wil in ieder geval dat mijn iPhone nu echt met spoed bij mij terug komt! Ik wil geen 5 tot 10 dagen vanaf nu wachten! Het duurde de eerste keer al 17 dagen!!!! Hij moet ook echt gerepareerd zijn! (Want dat was na de eerste reparatie dus niet het geval). Verder verwacht ik dat ik mijn telefoonkosten (zeker 3 keer gebeld) terug krijg van jullie en ik verwacht dat jullie mijn vervoerkosten van de iPhone van 2 X € 14,95 terug betalen aan mij (2x mijn toestel bij jullie moeten aanmelden).
Daarnaast verwacht ik dat jullie contact opnemen met hollandsnieuwe, om een goede schadeloosheid voor mij te regelen. Ik heb door dit alles al vanaf 21-7-2017 mijn iPhone niet kunnen gebruiken en ook geen leentoestel gehad! Ik heb wel al die tijd abonnementskosten moeten betalen aan hollandsnieuwe! Aangezien ook hollandsnieuwe erg van het afschuiven van het probleem is en mij zal verwijzen naar jullie, verwacht ik dat jullie contact met hollandsnieuwe opnemen om te regelen dat ik mijn abonnementskosten vanaf 23-6-2017 tot aan het terug ontvangen van mijn iPhone (nu nog bij jullie in reparatie) teruggestort krijg op mijn rekening. Dus ik verwacht een goede bemiddeling hierin! Iets wat je als klant bijna niet voor elkaar krijgt, tenzij je met grotere dreigementen aankomt.....
Kortom: ik verwacht empathie en bemiddeling voor schade die ik als klant heb geleden! En hiervan verwacht ik een goede terugkoppeling naar mij toe!

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

2 maanden geleden - Geachte klant, Vervelende om te vernemen dat u een slechte ervaring met onze service heeft gehad. De 'vind mijn iPhone' functie is een functie van Apple zelf. Wanneer deze actief staat is het niet mogelijk om een inspectie op het toestel uit te voeren daar deze dan alleen een Apple logo weergeeft. Voor technische ondersteuning over het uitschakelen van deze functie dient u normaliter dan ook contact op te nemen met de Apple klantenservice, niet met een reparatiedienst. Wanneer de vind mijn iPhone functie na een lange tijd nog steeds actief staat wordt er een prijsopgave opgemaakt voor herstelling. Met deze functie actief krijgen wij namelijk geen garantie geclaimd bij de fabrikant. Zoals nu ook het geval is wordt deze prijsopgave natuurlijk geannuleerd wanneer de functie alsnog wordt uitgeschakeld. Daar dit een functionaliteit van Apple zelf is en de reparatie niet kan plaatsvinden zolang dit actief staat kunnen wij uw verzoek tot het crediteren van kosten niet honoreren. Uiteraard zullen wij ons uiterste best doen om de reparatie van uw toestel nu spoedig en correct uit te voeren. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Inge van Splunder

2 maanden geleden - Uw reactie is precies wat ik al verwachte! Wat een slechte service! Alles om maar geen verlies te draaien! Bah! Ik heb de eerste keer al een niet goed gerepareerd toestel terug gekregen! Als dit wel goed was gedaan door jullie bedrijf, dan had ik helemaal geen extra kosten gehad! (Buiten de eerste keer verzendkosten om van € 14,95). En wat doen jullie met de rest van mijn gewenste oplossingen???? Dat van het uitzetten/off-line zetten of verwijderen van de iPhone-functie heb ik gedaan volgens de richtlijnen van Apple. Als dit niet goed gaat, dan verwacht ik minimaal een berichtje dat het uitschakelen niet is gelukt! Ik kreeg namelijk een geautomatiseerd bericht van Apple dat de iPhone door mij op off-line was gezet en dat deze bij opnieuw inschakelen van de internetverbinding de telefoon zou wissen. Ik wist dus niet beter, dan dat ik de iPhone correct had uitgeschakeld! En als een soort van beloning krijg ik alleen een fikse rekening! Fijne service! Ik vind het echt waardeloos zoals er tot op heden met mij als klant wordt omgegaan!

Bericht van Dynafix

2 maanden geleden - Geachte klant, Bedankt voor uw reactie. Het is ons niet helemaal duidelijk op welke andere gewenste oplossingen u doelt. Daar de vind mijn iphone functie geen functionaliteit van ons is zullen wij geen kosten in deze zaak crediteren. Daarnaast dient u zelf contact op te nemen met Hollands Nieuwe wanneer u daar een regeling (schadeloosheid) wilt treffen. Wij zullen hier niet in bemiddelen. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijk groet, Dynafix Wecare-team.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 12 september 2017 om 11:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht spijtig genoeg niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Mochten er toch nog vragen of opmerkingen zijn vernemen wij deze graag van u. Ook op een gesloten klacht is het mogelijk een reactie te plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Dynafix WeCare Team.

Heeft op 12 september 2017 om 12:30 geantwoord

Ik heb alleen een goed werkend toestel terug gekregen. De andere klachten die ik had en heb zijn zo van tafel geveegd! Zeer slechte service!

Reactie van de melder van de klacht Inge van Splunder

1 maand geleden - Als jullie mijn teksten goed hebben gelezen dat zie je overduidelijk wat ik wil van jullie! Jullie schuiven steeds het probleem aan de kant! Ik heb natuurlijk al lang contact gehad met Hollands nieuwe over het wel moeten betalen van mijn maandelijkse rekening en het niet kunnen gebruiken van mijn mobiel omdat deze sinds 23 juni "in reparatie" was bij jullie! Ik werd door Hollands nieuwe weer terug verwezen naar jullie! En jullie verwijzen weer terug naar Hollands nieuwe! Wat moet ik daar nu mee?? Als klant ben je dus gewoon een speelballetje! Ik wil dat jullie contact opnemen met Hollands nieuwe om te zorgen dat ik mijn abonneegeld terug krijg! En ik wil ook mijn € 14,95 aan extra verzendkosten terug van jullie! (Dat was van de 2e keer dat ik mijn toestel bij jullie voor reparatie moest aanbieden, terwijl de 1e keer de reparatie niet of verkeerd was uitgevoerd door jullie! Ik verwacht een goede oplossing, zonder weer de bal terug gekaatst te krijgen!

Alle klachten die gemeld zijn door Inge van Splunder