Klacht: Slechte ontvangst/bereikbaarheid

op 03 augustus 2017 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Beste,

Vanaf aanvang dat ik bij Tele2 ben heb ik een beperkte/slechte/geen ontvangst van zowel telefoon ontvangst alsmede internet. Dit gebeurt overal wel. Sinds de EU roaming schakelt hij nauwelijks over op het buitenlandse net terwijl het toestel op automatisch staat. Dit moet dan weer handmatig gebeuren. Deze klachten al vaker neergelegd, zowel per mail als via de klantenservice. Een dekkingsonderzoek wijst uit dat er GEEN problemen zouden moeten zijn. Echter kom ik met Tele2 niet verder omdat ze pas een nieuw goed onderzoek kunnen doen als aan de volgende voorwaarden voldaan wordt:

Om deze storing op te kunnen lossen hebben we minimaal 3 voorbeelden nodig, van maximaal 5 dagen oud, van momenten waarop je niet gebeld kon worden. Deze voorbeelden dienen de volgende informatie te bevatten:
– Het bellende telefoonnummer
– Datum + tijdstip
– Locatie (waar jij je bevindt)
– Foutmelding

Dit is echter niet realistisch omdat ik vaak later te horen krijg dat ik niet bereikbaar was, er soms geen voicemail wordt ingesproken of een nummerherkenning is. Ik heb mede Tele2 gebruikers gevraagd of zij hier ook last van hebben en dit blijkt zo te zijn. Ook zij hebben dit soort klachten al eens neergelegd bij Tele2 maar worden ook van het kastje naar de muur gestuurd. Aan het toestel ligtr het niet want zodra hier een ander simkaartje in gedaan wordt van bijv. Lidl dan heb ik een uitstekende ontvangst in binnen en buitenland en schakelt mijn telefoon automatisch over naar het belgische of duitse netwerk. Het netwerk en 4G ontvangst is zeer belabberd. In buitenland hooguit H+ ontvangst maar in ieder geval beter dan geen, maar dan wel handmatig omschakelen. Ook worden diverse buitenlandse providers geblokkeerd omdat mijn simkaart hiervoor niet geschikt zou zijn. Als hij in België al automatisch overspringt dan is dit de provider met de slechtste ontvangst zoals Base, hierbij 1 streepje ontvangst telefonie en E internet terwijl als ik handmatig selecteer ik Proximus neem en hierbij dan 3-4 streepjes telefonie heb en H+ internet.

Dit geld ook voor Duitsland. Als hij automatisch overspringt dan is het meestal een provider met een slechter bereik, dit zoek ik dus uit aan de hand van het zelf selecteren. De porijs van het abbonement mag dan wel goed geweest zijn, maar de rest is BAR SLECHT. Een klacht wordt “SNEL” opgelost uiterlijk binnen 30 dagen. Ligt maar eraan wat je snel noemt. Ik wordt gewoon aan het lijntje gehouden.

Indien ik overal een goeie ontvangst zou hebben voor telefonie en internet, hiervoor betaal ik tenslotte. En dat is mogelijk omdat ik bij T-mobile deze klachten NOOIT heb ervaren.

tegenmoetkoming voor de slechte bereikbaarheid van telefonie en internet.

Ontbinding van het contract met BEHOUD van mijn nummer

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Peter Steijns