Klacht: Slechte levensduur/kwaliteit

op 15 november 2017 over Miele in de categorie Huishoudelijke apparatuur

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Al drie Mieles wasmachines gehad, allemaal ruim binnen 5 jaar total loss. De vierde en laatste, een Novotronic W1713, heeft in 10 jaar ongeveer 5000 uur gedraaid, maar nu is het trommelkruis gebroken. Ook deze machine is dus total loss. Miele gebeld, gezegd dat er geen monteur hoefde te komen maar dat ik wel graag wilde weten of er een financiele regeling in zat. Ze zouden binnen 48 uur reageren. Niet dus. Later belden ze nog wel, maar toen had ik al een andere wasmachine besteld. Veel excuses en begrip, dat wel, maar verder niets. Voor mij NOOIT meer een Miele.

Gewenste Oplossing:

Al snel, als de nieuwe machine kwalitatief doet wat Miele alleen maar (en voor een hoge prijs...) belooft.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Miele

Reactie van de melder van de klacht JanB56

1 jaar geleden - De eerste Miele wasmachine was al defect toen hij werd geleverd. De tweede (na een -dure- reparatie aan het electronisch gedeelte binnen 2 jaar) en derde "ontploften" (wasgoed en delen van de machine door de hele badkamer heen verspreid) binnen 4 a 5 jaar. De vierde heeft dan wel ruim 10 jaar gewerkt. Maar Miele zelf claimt dat hun wasmachines een levensduur hebben van 10.000 uur, zelfs die laatste wasmachine had er hooguit 5000 uur op zitten. Als een Miele kapot gaat is het steeds hetzelfde spelletje, er móet een monteur van ze bij komen, zelfs al is het duidelijk dat de machine total loss is. Ja meneer, maar we moeten ook kijken of er nog sprake kan zijn van "coulance" en dan moeten we het aantal draai-uren weten. Jaja, dat onderzoek mag de klant dus zelf betalen.... Daarmee zit je meteen vast aan de voorrijkosten en wordt het ook minder aantrekkelijk om over te stappen naar een ander merk. Tja, zei Miele, u heeft best wel pech gehad en dat was dan de "service" die Miele levert. VIER voortijdig defecte Miele wasmachines in 20 jaar, dat is m.i. wel opvallend veel pech....of toch gewoon slechte kwaliteit? Je betaalt voor een Miele (veel...) meer vanwege de geclaimde levensduur en kwaliteit, dat was ook ooit de reden om Miele te kopen. Ik heb van die geclaimde kwaliteit/levensduur dus helemaal niets gemerkt. Miele weigerde overigens te reageren op de doorgezonden klacht, dat zegt wel genoeg. Ik heb inmiddels nogmaals contact opgenomen met Miele. Ik ben benieuwd of daar nog op wordt gereageerd. De nieuwe machine, een AEG, draait inmiddels en doet zijn werk perfect. Zelfs als ik daar 8 jaar mee doe dan ben ik een stuk goedkoper uit dan met een vergelijkbare Miele. Maar mijn advies mag duidelijk zijn: trap niet in de reclameslogans van Miele. Miele is kwalitatief en qua levensduur ondermaats en rekent daar veel geld voor.....

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Miele nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht JanB56

1 jaar geleden - Ook op mijn laatste mail naar Miele kwam geen enkele reactie. Het kopen en gebruiken van Miele apparatuur was uiteindelijk een hele vervelende ervaring, moet ik zeggen. Voor mij nooit, maar dan ook echt nooit, meer Miele.

Alle klachten die gemeld zijn door JanB56