Klacht: slechte lesmateriaal, geen reactie op klachten en moeilijk doen over annuleren

op 21 juli 2016 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Op 4 juli heb ik mij ingeschreven voor de verkorte HBO opleiding Software developer.

Enkele dagen na mijn inschrijving kreeg ik een packet thuis gestuurd waar het lesmateriaal in zou zitten, een lege map met een gratis cursus speedreading waar ik niet om gevraagd heb.

Op zich geen man overboord want het lesmateriaal zou digitaal zijn en er zat een gebruikersnaam en wachtwoord bij voor de campus. Toen ik aan de opleiding wilde beginnen werd er al verwezen naar lesmateriaal welke ik niet had ontvangen en welke ook digital niet beschikbaar was. Een dag later ben ik toch maar eens gaan bellen met de helpdesk en ik werd te word gestaan door een vriendelijke man, hij bevestigde dat het lesmateriaal digital was en er was geen literatuurlijst voor deze opleiding echter toen wij samen naar de tekst keken kwam ook hij tot de conclusive dat er weldegelijk naar lesmateriaal verwezen wordt die niet beschikbaar is. Het zou uitgezocht worden en ik werd even later teruggebeld door dezelfde vriendelijke meneer, hij had op een server iets gevonden met het lesmateriaal in een .pdf bestand hetgeen hij mij toen heeft toegezonden.

Ik ben met het lesmateriaal aan de slag gegaan en toen bleek dat de vragen niet aanlsuiten met het lesmateriaal, hier heb ik melding van gemaakt. Ook moest ik een boek kopen wat nergens van te voren was aangegeven, heb ik toen ook maar gelijk gedaan.

Vervolgens liep ik weer vast doordat het lesmateriaal en de oefeningen niet op elkaar aansluiten en heb ik de helpdesk gebeld. Ik werd geholpen door een dame die er niets aan kon doen en ze zou het doorzetten naar de opleidingscoordinator. In overleg met die dame ben ik toen doorgegaan met de volgende module echter bleek hier ook de lesstof niet beschikbaar te zijn. Helaas kon ze mij het ook niet digirtaal doorsturen en ze zou het uitzetten bij de opleidingscoordinator.

Ik ben toen maar met de volgende module aan de slag gegaan, hieruit bleek dat ik een stuk of 5 boeken moest gaan kopen om die module met goed gevolg te kunnen afronden, ik heb meteen gebeld en kreeg weer dezelfde dame van de helpdesk aan de lijn, die vond het ook vreemd maar gaf weer aan dat ze er ook niets aan kon doen en zou het uitzetten bij de opleidingscoordinator.

De med zakte mij een beetje in mijn schoenen maar ik wilde heel graag een opleiding doen en besloot te wachten op antwoord, dit bleef uit en in ging eens zoeken op internet naar andermans ervaringen met de LOI. Toen ik deze verhalen las werd het mij duidelijk dat de LOI geen partij is om een dergelijke opleiding bij te volgen en toen heb ik de opleiding geannuleerd.

Vandaag kreeg ik bericht terug dat ik niet meer kan annuleren omdat de annulering welliswaar binnen 14 dagen na ontvangst van het lesmateriaal is gedaan maar niet binnen 14 dagen na de inschrijving. Volgens de LOI was ik helaas 2 dagen te laat met annuleren en zit ik nu aan de opleiding vast.

Tot op heden heb ik nog steeds geen reactive op mij vragen over de opleiding maar op mijn annulering kreeg ik binnen 24 uur dit antwoord, erg vreemd.

Ik wil alsnog kosteloos annuleren gezien het feit dat ik al eerder heb gereclameerd

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 23 juli 2016 om 10:55 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door FPHendriks