Klacht: Slechte klantenservice, geen goede oplossing

op 06 juli 2021 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Ik had voor meer dan 600 euro een bestelling gedaan, het ging om een nieuwe bank (3 zits) en ook nieuwe bekleding van een 2 zits die ik al had. Toen donderdag jl. de levering was, bleken er 3 (van de 7) pakketten te missen. Hierdoor kon ik beide banken niet in elkaar zetten en moest ik wachten op de rest. Dit kon echter pas op maandag nageleverd worden, wat ik al onaangenaam vond, het hele weekend met halve bankstellen die ik niet in elkaar kon zetten.

Maar nu komt, toen ik maandag de bestelling eindelijk compleet had, toen bleek van de 3 zits bank de armleuningen niet te passen aan het onderstel. De schroefgaten zaten ongeveer een cm naast elkaar, productiefout, kan gebeuren.

Dus ik bel maandag avond gelijk om dit gecorrigeerd te krijgen en na 10 keer bellen nog steeds niemand aan de lijn, maar wel steeds weer dat irritante bandje van 2 minuten waar je naar moet luisteren voordat het keuze menu komt. Hoe maak je je klanten boos? Nou met dit soort wachttijden en bandjes dus.

Toen ik later nog eens belde kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn, hij begreep wat er mis was en zou even overleggen of ik beter nieuwe armleuningen kon krijgen of een nieuw onderstel. Hij zou morgen ochtend wel terug bellen. Maar deze belofte kwam hij vandaag niet na, dus ik in de middag weer bellen, en krijg ik te horen dat ze beter beide kunnen laten vervangen (zowel armleuningen als het onderstel), prima zeg ik, wanneer komen jullie langs. Vervolgens zegt ze dat ze 18 juli kunnen langs komen (het is vandaag 6 juli), dus ik werd behoorlijk not amused, dan zit ik door jullie fouten meer dan 2 weken met een bank in mijn huiskamer die niet in elkaar gezet kan worden. De vrouw aan de lijn hing op een gegeven moment op, omdat ik deze datum niet wilde accepteren.
Dus bel ik nog maar een keer, weer dat irritante bandje, en ik krijg iemand anders aan de lijn en die blijft bij 18 juli. Dus ik zeg dat ik dan financiële compensatie van 200 euro wil, voor deze hufterige afhandeling. Ze zegt dat ik een kadobon van 40 kan krijgen. Nou je begrijpt wel dat ik die niet hoef, want ik ga nooit meer naar IKEA.

Ik wil dat dit eerder afgehandeld wordt, niet op 18 juli pas. Hoe kunnen jullie je klanten opzadelen met de fouten die jullie maken. Fouten maken prima, maar zorg dan ook dat je ze netjes oplost in plaats van mij er weken mee op te zadelen. Zo ga je toch niet met klanten om? Gewoon 2 weken met een bank laten zitten die niet in elkaar past. Als jullie niet eerder dit willen oplossen wil ik een financiële compensatie van 200 euro. Ik hoef geen kadobon, ik wil gewoon geld zien. Ik weet dat IKEA niet reageert op deze website dus wil vooral andere mensen waarschuwen.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bnnn