Klacht: Slechte hygiëne hotel Mermaid

op 22 juli 2017 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Op 20 juli zijn wij met een groep van 16 familie leden aangekomen in hotel Club Mermaid Village even buiten Alanya. Op het eerste oog leek de ontvangst goed, omdat wij rond 00:30 aankwamen in het hotel en ze toch nog voor soep en brood hadden gezorgd voor de late vakantegangers.Toen wij eenmaal naar onze kamers werden gebracht bleek het een grote teleurstelling! De kamers waren niet schoongemaakt, douche zat vol haren, wc was te smerig voor woorden, bed was alleen recht getrokken, badhanddoek slordig op een rek met handdoeken die zichtbaar geraffeld waren en met scheuren! Wij konden ons onmogelijk na een lange busrit vanuit Antalya gaan ontspannen. Meteen naar de receptie gegaan waar ook de andere deel van de meereizende familie ook al heel teleurgesteld hun beklag aan het doen waren. Men hoorde ons aan en zou een schoonmaakteam sturen. Nou die kwamen met een swiffer en dat was alles wat ze van plan waren te doen. Dat liet ik niet over mijn kant en eiste schone beddengoed en dat de prullenbak ook werd geledigd en dat de wc zo ook echt niet kon. De 2 jongens waren niet van de schoonmaak, maar hebben hun best gedaan om het enigszins slaapbaar te maken. Wij allen hadden soortgelijke klachten en ook douches die kapot waren en blijkbaar niet voor reparatie waren aangeboden. 1 familie lid met kleine kinderen heeft niet in haar kamer kunnen slapen want haar laken had een grote gele vlek en zat onder het stof. Ondanks dat dit werd aangegeven, had men zoiets van nee, jouw kamer is persoonlijk gecontroleerd door de supervisor en goed bevonden. Nu weet ik niet wat de standaard is van deze supervisor, maar die heeft zijn/haar werk echt niet goed gedaan! Mijn nichtje is samen met haar baby en 2 dochters bij haar moeder in de kamer gaan zitten, omdat van slapen geen sprake was! Haar kinderen konden het bed delen met de overige 3 kinderen van haar moeder! We hebben geen van allen een oog dicht kunnen doen. Mijn dochter heeft diezelfde nacht het noodnummer gebeld van Corendon en kwam niet ver! Kostbare belminuten zijn hieraan verloren gegaan. Ook mijn schoonzus heeft het noodnumner gebeld, maar ver kwam ook zij niet. Wij moesten het eerst met het hotel zien op te lossen en anders zou de reisleider iets voor ons moeten betekenen. Na een opfrisbeurt bij de kraan van de wasbak, zijn wij bij de introductie gesprek geweest van de reisleider. Na afloop van zijn praatje hebben wij en met ons ook nog een paar andere Nederlandse hotelgasten hem aangesproken over de kamers. Hij heeft ons aangehoord en is met de supervisor van de schoonmaakteam gaan praten. Alles wat er in de kamers gedaan moest worden werd hierbij opgeschreven. We hebben de procedure gevolgd zoals wij die zagen staan op de site van Corendon en op de papier die de reisleider ons had gegeven tijdens zijn introductie gesprek.Tot zover dachten wij als ze dit hebben opgelost voor ons, dan kan de vakantie echt beginnen! Maar toen men blijkbaar klaar was met de schoonmaak en wij onze kamer betraden was het wederom 1 grote teleurstelling! Ik maak altijd mijn bed Op, maar deze keer had ik het zo gelaten, omdat ik wilde zien hoe zei het bed zouden verschonen en de rest van alle gebreken verhelpen. Alleen het bed was opgemaakt! Mini bar met 1 grote fles water en 2 kleine flesjes bruiswater zaten er ook nog steeds niet in, badkamer was niet schoongemaakt, handdoek met rafels had men zo gelaten zonder die te vervangen, eigenlijk was er niets gedaan behalve onze bedden. Gelukkig was de reisleider er nog en die heb ik wederom aangesproken en gezegd dat ik niet langer hier ga verblijven. Alles stapelde namelijk op! De kamers die slecht waren \\\” schoongemaakt\\\” het bestek die ook niet echt schoon uit de vaatwasser zijn gekomen, maar wel zo in de bakken als op tafel waren gezet, de tafelkleedjes die nadat een gast had gegeten even werd uitgeklopt en daarna omgedraaid weer op tafel werd gezet voor een andere gast. Hond met open wond die door het hotel sjokt, katten die over de tafels lopen. Nou ik ben blij te zien dat de dieren goed worden verzorgd want ook dat heb ik anders meegemaakt, maar ik blijf erbij, het hoort niet! Het is onhygiënisch! Gelukkig heeft de reisleider ook gezien dat de foto\\\’s die ik eerder had genomen van de kamer, niet verschilde van de zogenaamde opgeruimde kamer waar wij het mee moesten doen! De supervisor en de hotelmanager werden erbij geroepen en ook die zagen dat het niet goed was schoongemaakt. De schoonmaakster werd in mij bijzijn aangesproken en kreeg blijkbaar opdracht de kamer opnieuw schoon te maken. Voor mij was de maat toen al vol. Ik heb deze dure vakantie sinds januari geboekt en de hotel wist van onze komst en nog heeft men het kunnen presteren om de boel niet aan kant te hebben. Gelukkig waren wij zeer zeker niet de enige ontevreden gast van Corendon. Wij wilden met zijn allen overgeplaatst worden naar een ander hotel! Ik wil niet elke dag het gevecht aangaan om een schone kamer en personeel van de receptie die star is en je niet tegemoet komen! Intussen was de kamer van mijn nichtje nog steeds voorzien van dezelfde laken met de gele vlek erop, mijn dochter had een kakkerlak in haar kamer ontdekt, douche van haar kamer was kapot, maar die heeft men gelukkig wel kunnen verhelpen, maar wij zijn er klaar mee! Wij willen weg uit dit hotel! De reisleider is hiervan op de hoogte, maar vraagt ons intussen naar welk hotel wij willen en elk hotel die wij hebben aangedragen zit volgens hem vol of komen er veel islamitische vrouwen met hoofddoekjes en daar doet Corendon geen zaken mee. Kortom jullie bekijken het maar. Na vele onkosten al te hebben gemaakt om zelf hotels op te bellen of het inderdaad zo moeilijk is om 16 man te kunnen voorzien van een kamer, bleek het ons wel te lukken om kamers te vinden voor de resterende dagen en collega\\\’s van mij waren ook opzoek gegaan naar hotels en ook die vonden makkelijk hotels voor 16 personen! Waarom Corendon niet! Volgens de reisleider kan het hoofdkantoor niets vinden! Ik laat het hier niet bij zitten want ik heb al 2 dgn door dit gedoe, voorbij moeten laten gaan zonder iets ermee te zijn opgeschoten! Alleen maar ergenis! Ondertussen wordt je van het kastje naar de muur gestuurd! Ik vind dat de reisleider en blijkbaar het hoofdkantoor van Corendon ons in de steek gelaten en onze klacht niet serieus genoeg genomen! Voor mij geen Corendon meer! Ik zal hier nog een officiële klacht indienen met de reisleider zoals het in hun voorwaarden staat om in Nederland ook een officiële klacht in te kunnen dienen. Zonder een officiële klacht, opgemaakt in het land waar jij je op dat moment bevind, kan je geen klacht indienen in Nederland!

Wij zijn pas tevreden wanneer wij overgeplaatst kunnen worden in een ander hotel zonder extra kosten! Plus de gemaakte telefoonkosten dienen ook vergoed te worden en anders eis ik een groot deel van het reissom terug! Dit is geen vakantie!

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door pattysporty