Klacht: Slechte ervaringen bij hotel Erica in Berg en Dal

op 29 januari 2014 over Fletcher Hotels in de categorie Hotels

Wij zijn frequente bezoekers van fletcher-hotels, zoals in Oisterwijk,Houthem, Noordwijk, Burgh Haamstede, Hollum en zeer recent Berg en Dal.
We hadden nog 2 bonnen liggen van de Kruitvat-actie en hebben daar vooraf nog een nacht aan toegevoegd via de 61=60 actie. Dat hield in een welkomstdrankje, ontbijtbuffet en informatiepakketje. Toen we bij hotel Erica in Berg en Dal arriveerden viel ons op dat een soort van vloerbedekking dat buiten over de trap was gelegd stuk was. Daar was een stuk plastic over geplakt dat losliet. Kortom voor oudere gasten levensgevaarlijk. Verder lagen vlak voor de ingang ontzettend veel peuken op de groen uitgeslagen tegels. Niet echt een fraaie entree. Toen we ons bij de receptie gingen melden werd ons een sleutel overhandigd van kamer 209 en uitgelegd waar die kamer zich bevond. Over een welkomstdrankje werd niet gesproken en een informatiepakketje werd ook niet afgegeven. Onze kamer was koud en we moesten zelf de verwarming aanzetten. Toen we naar de receptie wilden bellen bleek de telefoonlijk ‚dood’ te zijn. Onderzoek leerde dat het snoer en het telefoontoestel geen contact met elkaar maakten omdat het lipje was afgebroken van de sluiting aan het snoer dat aan de achterkant in het telefoontoestel gaat. Ook de wekker was niet aan het stroomnet aangesloten. Plat op mijn buik onder/naast het bed een stopcontact gezocht en gevonden waarna het wel functioneerde. Daarna naar de receptie gegaan en uitgelegd dat wij het nogal ‚vernederend’ vinden om zelf naar een welkomstdrankje te vragen en waarom dit niet bij aankomst werd afgegeven, net als het informatiepakketje. Dame aan de receptie legde uit dat zij in dit hotel inviel en er normaal niet werkte. Uitgelegd dat wij daar op zich natuurlijk geen boodschap aan hadden. We kregen toen een bonnetje voor een welkomstdrankje. Een informatiepakketje kon de dame niet vinden. Zij zegde toe dat dit de volgende dag op onze kamer zou worden neergelegd.
De volgende dag ook geen informatiepakketje gezien. Het lijkt allemaal wat kinderachtig, maar wij, de gasten hebben het niet bedacht. Het is de PR van Fletcher-Hotels die de wervende tekst maakt waarop wordt vermeld: ‚inclusief welkomstdrankje en informatiepakketje’. Fletcher dient daar dan ook mee te komen naar de klant en niet andersom. Tot slot nog een ergerlijk voorval: De parkeerplaats van Erica ligt aan de zijkant en deels voorkant van het hotel, 30 tot 40 meter verwijderd van de entree. t.b.v. de mensen met een handicap is er een parkeerplaatsje aangelegd tegenover de trap voor invaliden. Vrijdag, 24 januari omstreeks 16.15 uur parkeerde daar een blauwe VW-Golf. Er stapte een jongedame uit die naar de keuken van het hotel liep en daar naar binnen ging. Diezelfde avond om 21.40 uur stond die donkerblauwe/zwarte VW-Golf nog steeds op de invalidenparkeerplaats. de jongedame die we uit deze auto de keuken binnen zagen lopen was beslist niet invalide. We vinden het op zijn zachts gezegd merkwaardig dat personeel van het hotel hun auto op de invalidenparkeerplaats zetten terwijl er op de normale parkeerplaats ruimte zat was. Het kenteken van deze auto is in mijn bezit en kan bij twijfel verkregen worden.
Om aan te geven hoe slecht men bij de receptie werkt nog het volgende: Bij het arrangement 61=60 was het ontbijt inclusief. Bij het Kruitvat arrangement niet. Daarom hadden we te kennen gegeven via internet dat we alsnog een ontbijt er bij wilden. Dit is ook gebeurd maar werd ons NIET in rekening gebracht. Ik heb bij het afrekenen, toen ik de nota kreeg daarover geen opmerkingen gemaakt, omdat het voor mij duidelijk was dat er daar veel verbeterd moet worden. Uiteraard ben ik bereid alsnog die 25 euro te betalen voor het ontbijt. Het was mij er om te doen om te laten zien dat het daar niet- of niet goed functioneert.
Tot slot heb ik een evaluatieformulier ingevuld en afgegeven bij de receptie. Op het formulier had ik gevraagd of ik over bepaalde zaken gebeld kon worden. Dit is tot nu toe niet gebeurd helaas. Vandaar dat ik het nu op deze manier doe.
Tot nu toe hadden we steeds uitermate goede en fijne ervaringen bij Fletcher Hotels, maar hier werd de plank goed misgeslagen is onze mening.

Met het serieus nemen van deze klacht en een snelle reactie dat dit zo nooit had gemogen. Op deze manier gaan we niet weer naar Fletcher-hotels.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fletcher Hotels

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fletcher Hotels nog niet in behandeling is genomen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Fletcher Hotels in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fletcher Hotels een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fletcher Hotels

Heeft op 07 februari 2014 om 16:12 geantwoord

Gasten verzocht contact op te nemen met ons via webcare@fletcher.nl
Aldaar wordt deze klacht in behandeling genomen,

Fletcher Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door hattemer