Klacht: Slechte dienstverlening

op 12 april 2016 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben niet tevreden over de dienstverlening van Wehkamp. Op 6 april 2016 heb ik een bestelling geplaatst waarvan mij gevraagd werd om een vooruitbetaling te doen. Dit heb ik gedaan, het bedrag is vervolgens van mijn rekening afgeschreven. Tot mijn grote verbazing is deze bestelling niet door wehkamp ontvangen. De betreffende bestelling is in mijn winkelmand blijven staan. Fout van de website. Na telefonisch contact met een van de medewerkers is mij geadviseerd een nieuwe bestelling te plaatsen, het bedrag zou ik automatisch binnen een aantal werkdagen terug gestort krijgen. Vervolgens open ik een balansrekening bij hen, zodat ik voortaan gespreid kan betalen. Ik plaats een nieuwe bestelling op 7 april, maar annuleer de bestelling tijdig. Voor de bestelling van 7 april moet ik een bedrag van 80 euro betalen.Dit héb ik gedaan. Wederom plaats ik op 7 april een nieuwe bestelling, tijdens deze bestelling geef ik aan dat ik gebruik wil maken van de actie \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’bestel nu en betaal over vijf maanden\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’ Dit is mogelijk en ik ontvang via de email een overeenkomst van wehkamp met de voorwaarden. Ik hoef voor deze bestelling geen vooruitbetaling te doen daar ik gebruik maak van de actie.Ik ben dan tevreden tot het moment waarop ik een mailtje van een van hun medewerkers ontvang waarin staat dat de door mij betaalde bedragen van €322 en €80 niet meer retour komen omdat deze bedragen met mijn laatste bestelling van €730 verrekend zullen worden. Het resterende bedrag van circa €330 moet ik via maandelijkse termijnen moet voldoen???!!! De door mij reeds betaalde bedragen zijn voor twee verschillende bestellingen geweest die niets met mijn laatste bestelling te maken hebben. De eerste bestelling hebben zij nooit ontvangen en de tweede bestelling heb ik geannuleerd. Ik vind het jammer dat wanneer ik contact zoek niemand mij fatsoenlijk te woord kan staan. Ik ga ervanuit dat ik gebruik kan maken van de actie \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’bestel nu en betaal over vijf maanden\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’, daar ik een overeenkomst van wehkamp heb ontvangen waarin staat dat zij hiermee akkoord gaan. Daarnaast verwacht ik ook dat de door mij overgemaakte bedragen teruggestort worden, daar meerdere medewerkers mij hierover geinformeerd hebben en ik uiteindelijk op de verkeerde been ben gezet. Juist omdat ik dacht dat ik de bedragen teruggestort zou krijgen en ik gebruik kon maken van de genoemde actie, ben ik uiteindelijk overgegaan tot een duurdere aankoop. Ik voel mij daarom ook opgelicht en heb alleen maar verlies geleden!!!

Gewenste Oplossing:

Zie hierboven

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 12 april 2016 om 12:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Ik ben het voor je nagegaan en ik zie dat de bestelling niet gekoppeld was met de actie 'over 5 maanden betalen'. Hierom heb ik dit alsnog in orde gemaakt en krijg je het vooruitbetaalde bedrag met maximaal 5 werkdagen weer op je rekening. Op je account kun je nu ook zien dat je een tegoed hebt op de balansrekening.

Met vriendelijke groet,
webcareteam wehkamp.

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Goedemiddag, Ik heb je gegevens erbij gehaald en ik zie dat alles in orde is. De wasmachine die is geannuleerd is als retour vermeld op het rekeningoverzicht. De wasmachine die je hebt behouden staat op de uitgestelde betaalrekening. Je kan dit terug zien op je rekening overzicht die 13-04-2016 voor je klaar word gezet op je persoonlijke wehkamp account. Je hebt momenteel een tegoed van €348,84 op je balansrekening. Morgen kan je het allemaal inzien. Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp.

Reactie van de melder van de klacht F. B.

1 jaar geleden - Ik heb in totaal €402,88 vooruit betaald, waarom krijg ik maar €349,00 terug?

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Goedemiddag, Zojuist heb ik geprobeerd je telefonisch te bereiken helaas kreeg ik geen gehoor. Ook het overige bedrag wordt met enkele dagen teruggestort, hier is aanvraag voor gedaan bij de financiele afdeling. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp.

Reactie van de melder van de klacht F. B.

1 jaar geleden - Mijn klacht is nog steeds niet opgelost, ik zou het volledige bedrag van 402,84 ontvangen. Ik heb slechts 378,84 ontvangen. Waar blijven de door mij vooraf betaalde bezorgkosten voor de geannuleerde bestelling? Ik wil zo snel mogelijk het resterende bedrag retour!!

Reactie van de melder van de klacht F. B.

1 jaar geleden - klacht is nog steeds niet opgelost, ik zou het volledige bedrag van 402,84 ontvangen. Ik heb slechts 378,84 ontvangen. Waar blijven de door mij vooraf betaalde bezorgkosten voor de geannuleerde bestelling? Ik wil zo snel mogelijk het resterende bedrag retour!!

Reactie van de melder van de klacht F. B.

1 jaar geleden - Geachte, U geeft aan dat u niet het volledige bedrag teruggestort heeft gekregen. Graag voorzie ik u de nodige informatie. Volgens mijn gegevens is het bedrag teruggestort minus een bestelling van 20-01-2016 twv 17.94 euro + 5.95 euro verzendkosten. Dit is de reden dat u 378.95 euro heeft ontvangen. Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geinformeerd en wens u een fijne dag. Met vriendelijke groet, Sher*** *****jan Klantenservice wehkamp Ik vraag mij werkelijk af of wehkamp zijn medewerkers klantenservice van een opleiding voorziet? Wat een ondeskundigheid heerst er daar. Ik raad mensen niet meer zo snel aan om daar aankopen te doen, jammer want ze hebben wel een breed assortiment.

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Goedemiddag, Ik ben er voor je ingedoken, ik heb deze case doorgezet naar onze finaniële afdeling. Deze afdeling gaan zich verdiepen in deze case voor mij. Zodra ik een terugkoppeling krijg, kom ik hier zo spoedig mogelijk op terug. Mijn excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet. webcareteam wehkamp

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - goedemiddag, Ik heb een terugkoppeling van de finaniële afdeling, op 20-01-2016 is er een order geweest van kleding. Het bedrag van deze order is van de vooruitbetaling afgehaald, dan kom je op een terugbetaling van €378.95. Ik hoop dat het hiermee iets duidelijker is. Met vriendelijke groet. webcareteam wehkamp

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Goedemorgen, Ik heb het nogmaals voor je nagekeken. Het bedrag van €378.95 is op 15 april als tegoed op je balansrekening gezet. Wil dat het wordt teruggestort op je rekening, laat het ons dan weten. Dan regelen we het gelijk voor je. Met vriendelijke groet, Webcareteam Wehkamp.

Heeft op 20 april 2016 om 08:01 geantwoord

Ik wil het totale bedrag terug!!

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Goedemorgen, Er is een wasmachine op je 'bestel nu betaal over 5 maanden' rekening gezet. Dat geld wil je nu terug, heb je die retour gestuurd? Mocht dat het geval zijn, dan vraag ik je nog even af te wachten, aangezien de 2 weken nog niet voorbij zijn. Een retourverwerking duurt bij ons maximaal 2 weken. Dan zal je het totale bedrag teruggestort krijgen. Met vriendelijke groet, Webcareteam Wehkamp,

Reactie van de melder van de klacht F. B.

1 jaar geleden - Hallo waarom heb ik de door mij vooraf betaalde bezorgkosten (voor een geannuleerde) bestelling niet retour ontvangen?????!! Waarom duurt het zo lang. Het bedrag bedraagt € 29.99!! Ik vind dit geen gang van zaken!!

Reactie van de melder van de klacht F. B.

1 jaar geleden - Hallo, is er niemand die mij verder kan helpen, ik krijg het geld maar niet terug!!! ik heb inmiddels recht op vergoeding, want dit is geen gang van zaken!!

Reactie van de melder van de klacht F. B.

1 jaar geleden - Ik wil het bedrag van € 29,99 zo snel mogelijk retour ontvangen!!!

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Goedemiddag, Ik zie dat er inderdaad nog verzendkosten op de rekening staan. Ik heb de verzendkosten gecorrigeerd, dit wordt teruggestort op je rekening. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Alle klachten die gemeld zijn door F. B.