Klacht: slechte chauffeur

op 19 juni 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag 19-6-2017 stapte ik om 09:32 u op de 190 lijn bij de KVT halte (Moordrecht) richting Gouda Station. Gedurende de gehele rit bleef de (vrouwelijke ) chauffeur kletsen met een (mannelijke) passagier die niet plaats nam maar bleef staan vlak naast de chauffeur (voor de gele lijn dus). De man (groot postuur, kaalgeschoren hoofd, mid-30) sprak op een flirterige manier met de chauffeur. Bij het station Gouda sprak ik de chauffeur aan op haar gedrag zeggende dat dit m.i. onveilig gedrag was van haar en van de passagier die ze had moeten sommeren te gaan zitten, wat ze dus nimmer had gedaan. De man mengde zich in het gesprek, bewerende dat hij een collega was van de chauffeur en dat hij zich dus aan geen enkele regel hoefde te houden . Als het waar is dat hij ook een Arriva chauffeur was dan vind ik dat dubbel belastend.
F. Rummens

ik ben benieuwd van Arriva te horen of dit gedrag inderdaad onjuist was gezien hun eigen regelgeving en gezien algemene regels voor veilig rijden. Ik hoop te horen wat Arriva heeft gedaan met mijn klacht.
Dr. Frans H.A. Rummens
Schuilenburgerplein 1-A29
3816 TD Amersfoort
Tel 033 285 4476 mobiel 0654 244 368
E-mail info@nethphil.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Beste F.H. A. Rummens, Persoonlijk moet ik je het antwoord op de vraag schuldig blijven. Ik heb je klacht daarom intern doorgestuurd naar de regio zodat er hoor en wederhoor toegepast kan worden. Zodra ik een reactie heb ontvangen dan hoor je het. Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Arriva

Heeft op 28 juni 2017 om 10:36 geantwoord

Beste F.H. A. Rummens,

Inmiddels heb ik vanuit de regio een reactie ontvangen. Een collega dient zich ten alle tijden te gedragen. Klantvriendelijkheid staat bij ons hoog in het vaandel. Wanneer dit een nieuwe chauffeur betreft en een mentor (collega chauffeur) er naast staat om hem of haar van de nodige instructie te voorzien, dan mag er naast de dienstdoende buschauffeur gesproken worden.

Deze situatie is uitgezocht en in dit geval was dat niet aan de orde. De klacht wordt met de betreffende buschauffeur(s) besproken. Vanuit de regio excuses voor het ervaren ongemak! Hopelijk ervaar je deze situatie in de toekomst niet nogmaals.

^MR
Webcareteam Arriva