Klacht: Slechte afhandeling van klantenservice

op 05 juli 2012 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Wij hebben op 25 juni bij Ikea in Breda een Sultan Fjordgard martras van 90 x 220 cm besteld. Aangezien dit matras niet opgerold wordt geleverd hebben wij van de transport service gebruik gemaakt en het matras op woensdag 27 juni laten afleveren. So far so good. Echter na aflevering bleek dat er een verkeerd matras was geleverd. Wel een Sultan Fjordgard echter van 90 x 200 cm. Dus te klein voor het bed waarvoor het gekocht is.
Woensdag middag 27 juni meteen de klantenservice gebeld en een klacht ingediend. Ook dit ging goed en wij kregen een klachten nummer en er zou uitgezocht gaan worden waar het fout was gegaan. Een transport foutje??
Toen wij de verpakking echter goed bekeken zagen dat het artikel nummer en de omschrijving wel die van het matras van 220 cm was. Daarop de klantenservice gebeld om mee te delen dat het verkeerd was gegaan in de fabriek dat er niet verder gezocht hoefde te worden naar waar het fout was gegaan. Helaas de persoon aan de telefoon deelde kortaf mede dat onze klacht was ontvangen en dat we maar moesten wachten.
Donderdag morgen 28 juni hebben we nog een keer gebeld en verteld dat het verkeerd was verpakt en of ze zo snel mogelijk konden regelen dat het verkeerde matras werd opgehaald. Er stond( en staat) namelijk een matras in de gang.
Deze keer konden wij ons verhaal wel doen en werd er verzekerd dat ze zo snel mogelijk actie zouden ondernemen.

Dinsdag middag 4 juli bijna 1 week later, helaas nog steeds een verkeerd matras in onze gang en nog geen telefoontje van Ikea. Dus zelf maar even gebeld. De dame die ik aan de lijn kreeg ging even checken hoe het met onze klacht stond of ik even wilde wachten. Na een paar minuten vertelde zij mij dat ze net de klacht had doorgespeeld naar Ikea in Breda en dat zij mijn klacht in behandeling gingen nemen!!!!

Dus na bijna 1 week werd mijn klacht in behandeling genomen, en zou er zo snel mogelijk contact met mij worden opgenomen.

Momenteel donderdag 5 juli heb ik nog steeds niks van Ikea vernomen en staat dat matras nog steeds in onze gang.

Na mijn opmerking dat het toch wel erg raar is dat als je een klacht hebt over Ikea je een telefoon nummer moet bellen waar je 0.15 ct per minuut voor moet betalen en waar het dan minimaal 10 minuten duurt voordat je iemand aan de lijn krijgt. En waarna er schijnbaar niks gebeurd met je klacht.
Als vergoeding kon ik lunchbonnen krijgen voor bij de Ikea, erg aardig maar ik heb toch maar nee gezegd.

Wil dat er zo snel mogelijk actie ondernomen wordt. Dat het foutieve geleverde matras wordt opgehaald en vervangen door het goede bestelde (en betaalde) matras.

Als ze geen 90 x 220 cm Sultan Fjordgard matras kunnen leveren. Dan gaarne het betaalde geld voor het matras en transport kosten terug. Dan kunnen ze het foutieve geleverde matras komen ophalen en bestel ik ergens anders wel een matras.

Alle klachten die gemeld zijn door amasmits