Klacht: Slechte administratie/service

op 12 februari 2018 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Op vrijdag 1 januari 2018 ontvang ik een brief van wehkamp waarin staat dat ik binnen 48 uur een bedrag van €127,95 moet betalen. Daarbij zijn zogenaamde €40,00 incasso kosten in begrepen. Ik was totaal overdonderd en heb meteen contact gezocht via mail.
Het bleek dat er op ons adres twee wehkamp accounts staan. Ongeveer een half jaar geleden is er door één van de medewerkers het mail adres van mijn man, veranderd in die van mij. Dit is dus een grote puinhoop geworden, want degene heeft, blijkt nu, een heel nieuw account, en een nieuw klantnr aangemaakt, waardoor ik nu met twee accounts zit, en totaal geen overzicht meer heb in eventuele openstaande rekeningen, die ik altijd netjes, mits ik het artikel houd, aan het einde van de maand betaal. Een bedrag van €127,95 komt mij dan ook zeker niet bekend voor. Daar zouden dan ook nog eens €40,00 incasso kosten bij zitten. Totaal onterecht, en heel vervelend! Ik lees in de brief ook dat ik regelmatig herinneringen heb gehad, maar dit is absoluut niet het geval. Ik heb al vaker de administratieve problemen bij jullie aangekaart. Wat ik voor nu zeker weet, is dat er een bedrag open staat van een polo shirt, twv €69,90. Die heb ik het afgelopen weekend besteld. En zoals het er nu uit ziet, is dit waarschijnlijk de laatste keer geweest. Ik ben dan zoiezo ook niet van plan om zomaar klakkeloos te gaan betalen. In de eerste plaats ben ik het niet eens met de incassokosten, en daarnaast wens ik een overzicht te krijgen. Als er nog bedragen open staan, dan wil ik precies zien wat het is, en waar het bij hoort, want ook de verwerking van geretourneerde artikelen laat nog al eens te wensen over. Ik heb voor mezelf alles netjes in een overzicht, in mijn account. Dat daar nu opeens nog een zogenaamd “vergeten” account bij komt, dat is toch echt de verantwoordelijkheid van wehkamp zelf.
Wehkamp reageert nu nergens meer op, en stuurt een incassobureau op me af, waar ik niet warm of koud van word.

een goede duidelijke en overzichtelijke administratieve afhandeling, zoiezo voor de toekomst, voor nu wil ik zeker weten wat er open staat, ik wil het overzichtelijk op papier, zodat ik kan zien of het gaat om daadwerkelijk een openstaand factuur, of een niet verwerkt retour. Daarnaast wil ik, dat als er onverhoopt wat open staat, dat in elk geval de incasso kosten geschrapt worden. Ik vind dit compleet de verantwoording van wehkamp zelf. Ik ben uiteindelijk niet degene die een dubbel account heeft aangemaakt, waardoor het nu niet overzichtelijk is. In het verleden ook al vaak meegemaakt dat retouren niet verwerkt waren, of verkeerde artikelen gekregen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 12 februari 2018 om 12:42 geantwoord

Goedemiddag,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is over de openstaande kosten.
Wij willen graag opheldering geven hierover. Graag zouden we telefonisch contact willen opnemen om de zaken door te lopen.
Zou je via socialmedia@wehkamp.nl willen aangeven wanneer dit het beste gelegen komt en op welk telefoonnummer je graag gebeld wenst te worden?

webcareteam wehkamp

Heeft op 13 februari 2018 om 09:12 geantwoord

Het enige wat ik van wehkamp vraag is het voor mij inzichtelijk krijgen van het account wat dus blijkbaar door wehkamp is opgeheven, en ik nu met deze toestand zit. Ik wil dus of gewoon in kunnen loggen in het account wat niet meer bestaat, en er geclaimd word dat daar een bedrag in open staat, of voor mijn part schriftelijk een overzicht waarin ik kan beoordelen wat er wel of wat er niet betaald moet worden. Dit krijg ik tot op heden niet voor elkaar. Maar ze kunnen wel een incasso bureau inschakelen, dat dan weer wel. Ik ben geen wanbetaler, en wens ook niet zo behandeld te worden, door een administratieve fout van wehkamp zelf

Bericht van Wehkamp

8 maanden geleden - Goededag, Uiteraard begrijpen wij dat u in een vervelende situatie zit, om u verder te kunnen helpen hebben wij gevraagd om ons een e-mail te sturen zodat wij samen met u naar een oplossing kunnen kijken. U mag ons een e-mail sturen naar socialmedia@wehkamp.nl. Mijn excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Deesje69

8 maanden geleden - Ik heb nu via het aangeboden mail adres gereageerd. Ik ben benieuwd

Reactie van de melder van de klacht Deesje69

8 maanden geleden - Ik heb zojuist via het aangeboden mail adres van wehkamp gereageerd. Ik krijg meteen terug dat mijn vraag in binnen is gekomen, en binnen enkele dagen in behandeling zal worden genomen. Jullie kunnen je misschien voorstellen dat ik nu meteen alweer zoiets heb van daar gaan we weer... geen vertrouwen om op deze manier te communiceren. Dit gaat over teveel schijven, waardoor dit soort problemen ontstaan, zoals nu het geval is

Reactie van de melder van de klacht Deesje69

8 maanden geleden - De communicatie verloopt nu tussen wehkamp en mij, zonder publiciteit. Dat is blijkbaar hoe wehkamp het wilt. Ik wil er toch een stukje ruchtbaarheid aan blijven geven... dus bij deze; Beste wehkamp, Mijn voorkeur gaat echt uit naar alles zwart op wit. Dus niet telefonisch, maar via mail. Zo heb ik in elk geval het overzicht van de huidige communicatie. Jullie hebben een account verwijderd, waardoor er nu geen overzicht meer is. Het is aan jullie om daar duidelijkheid over te verschaffen. Zwart op wit, telefonisch heb ik nog niet het overzicht van mijn oude account, en dat is wat ik wil. Groetjes, Desiree Jansen-Gabriël ( deze mail is via een mobiel netwerk verzonden ) Op 13 feb. 2018 om 13:38 heeft wehkamp klantenservice het volgende geschreven: wehkamp Service Beste mevrouw Jansen-Gabriël , Bedankt voor je e-mail. Graag hoor ik van je op welk telefoonnummer je te bereiken bent en ook wanneer het uitkomt. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp ref:_00Dw0CyJ9._5001r1vMqKo:ref ref:_00Dw0CyJ9._5001r1vMqKo:ref wehkamp --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- Van: deesjg [deesjg69@xs4all.nl] Verzonden: 13-2-2018 11:32 Aan: socialmedia@wehkamp.nl Onderwerp: Slechte administratie Beste wehkamp, Bij deze dan, een mail. Ik neem aan dat jullie inmiddels wel weten waar het over gaat. Ik hoop niet dat ik de volledige situatie opnieuw moet vertellen. Groetjes, Desiree Jansen-Gabriël ( deze mail is via een mobiel netwerk verzonden ) ref:_00Dw0CyJ9._5001r1vMqKo:ref

Alle klachten die gemeld zijn door Deesje69