Klacht: Slechte aansluiting trein-bus in Sliedrecht

op 09 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb al een paar keer meegemaakt (waaronder gisteren) dat ik met de Arriva-trein richting Sliedrecht reisde, en dat ik de bus 17.20 wilde hebben. Helaas gebeurt het best wel vaak dat de trein aan komt reiden, en dat de bus of buurtbus van Arriva bij de halte staat, maar niet wacht tot de passagiers uit de trein in de bus kunnen stappen. Hierdoor missen veel mensen vaak de bus.
Op zich is het logisch dat een bus niet wacht, maar deze bus rijdt één keer in het uur, dus kan best even wachten. Sommige chauffeurs doen dit wel, maar lang niet allemaal. De bus vertrekt soms leeg, terwijl er ca. 20 mensen uit de trein komen die de bus hadden willen nemen.

Ik ben tevreden als de buschauffeur het rijden aanpast op de dienstregeling van de trein. Dus niet meteen wegrijden als er niemand staat, maar even kijken of de trein eraan komt, en dan wachten. Rond de spits (17-18 uur) zit hier hoogstens vijf minuten tussen. De lijnen die het betreft zijn buslijn 75 van Arriva, buurtbus 701 en buurtbus 702.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

7 maanden geleden - Goedemorgen Stan, Uit je bericht begrijp ik dat de bussen op het station in Sliedrecht soms niet wachten op de bussen van o.a. lijn 75 waardoor je de aansluiting niet haalt. Ik begrijp dat dit minder prettig is en daarom heb ik je bericht doorgestuurd zodat hier naar gekeken kan worden. Wel wil ik aangeven dat wachten niet altijd mogelijk is omdat de bussen op verdere gedeeltes van het traject ook aansluitingen hebben. Wanneer er te lang wordt gewacht met vertrek kan het zijn dat deze aansluitingen niet worden gehaald. Groet, ^JE

Arriva

Heeft op 10 juni 2016 om 06:03 geantwoord