Klacht: Slecht geinfomeerd, hogere kosten

op 10 augustus 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik heb mij onlangs overlaten halen om over te stappen op gas en stroom van Oxxio. Voor de supermarkt in het dorp werd ik overvallen met een aanbod waaruit, volgens de verkopers van Oxxio bleek dat ik per maand stukke goedkoper uit zou kunnen zijn. Zij zouden het opzeggen met mijn huidige contractant regelen, ik hoefde hier niks voor te doen of te betalen. Vervolgens ben ik op vakantie gegaan en toen ik terug kwam eens goed alles uit gaan zoeken. Mijn 2 weken bedenktijd zaten er daarna dus op. Ook hier ben ik niet goed over geïnformeerd. Na het uizoeken bleek dat ik helemaal niet goedkoper uit ben per maand. De prijzen per KwH zijn wel lager maar de prijzen per m3 voor het gas en de vaste maandkosten zijn beduidend hoger. Ik zou er dan wel een gratis device bij krijgen. Daarnaast blijkt dat ik voor het opzeggen van mijn huidige contract bij de Nuon 2×125 euro = 250 euro moet gaan betalen! Hier ben ik helemaal niet door geïnformeerd bij de Oxxio. Ik heb hier vervolgens over geïnformeerd bij de klantenservice. Zij vonden het erg vervelend allemaal maar konden er niks aan doen. Ik zou wel een klacht in kunnen dienen, maar ook daar zou ik niks mee opschieten volgens hen. Ik vind het raar dat ik zo slecht geïnformeerd ben, zelfs bij het specifiek vragen van de onderwerpen werd er omheen gedraaid bleek achteraf.

Ik hoop dat ik toch iets met deze klacht opschiet. Ik ben tevreden als ik het contract bij oxxio alsnog kan annuleren, ook al is het nu 3 weken na het tekenen van de leveringsovereenkomst in plaats van 2. Ook ben ik tevreden als oxxio de opzegkosten van mijn huidige contractant, de Nuon zou betalen.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 07 september 2015 om 13:25 geantwoord

Beste JosineV

Ook wij vinden het jammer om te horen dat de overstap naar Oxxio niet geheel duidelijk bij je is geworden. Om dit soort onduidelijkheden te voorkomen, stuurt Oxxio een bijlage mee bij de overeenkomst met allerlei informatie. Zo informeren wij bijvoorbeeld dat je 14 kalenderdagen. Helaas is het niet mogelijk om je opzegvergoeding van je vorige leverancier bij Oxxio te declareren. Het is ook niet mogelijk om na de periode van 14 kalenderdagen te annuleren.

We zien verder dat je inmiddels weer bent overgestapt naar een andere leverancier.

Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten. We gaan er vanuit je voldoende te hebben geïnformeerd.

Michaël
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door JosineV