Klacht: slecht gehoortoestel en service

op 03 juli 2016 over Schoonenberg in de categorie Zorghulpmiddelen

Schoonenberg,

Ik schrijf deze klacht namens mijn vader : dhr J.C Swart
Geboortedatum :22 juli 1929

Mijn vader heeft gedurende 5 jaar een gehoorapparaat van jullie filiaal te Roermond. Het is van het begin af aan nooit goed gegaan.
De oorstukjes in het oor hebben nooit goed gepast en deden pijn.
Mijn vader heeft dit vaak aangegeven en er werd wel eens een nieuw oorstukje gemaakt. Dat werd dan wat “bijgewerkt”. Het bleef pijn doen.
Hij deed zijn gehoorapparaat de laatste tijd weinig in omdat het binnenoor zo`n pijn deed. Hij heeft vaak aangegeven dat hij niet tevreden was over de oorstukjes maar ook over het slechte horen.
Toen hij kortgeleden naar de oorarts ging constateerde deze ook dat de binnen oren flink beschadigd waren door de oorstukjes.
In al die 5 jaar is nooit eens gemeten of zijn gehoor verslechterd was.
Hij had ontzettend last van bijgeluiden. Als hij in een gezelschap zat kon hij bijna niets verstaan. Op de fiets waren de verkeersgeluiden vreselijk storend.
Hij voelde zich vaak behandeld als een klein kind terwijl mijn vader een intelligente man is. De benadering was erg klantonvriendelijk.
Hij vond het erg dat er weinig privacy was. Veel werd aan de balie afgewerkt terwijl daar ook wachtende klanten zaten.
Hij is in zijn wanhoop naar de firma Beter Horen gegaan.
Wat een verademing.
Zeer klantvriendelijk.
Ze namen mijn vader serieus. Hadden tijd voor hem. Er was meer privacy.
De oorstukjes hebben van begin af aan goed gezeten. Hebben nooit pijn gedaan. Hij kan zijn gehoorapparaat zonder problemen de hele dag in.
Hij heeft haast geen last meer van bijgeluiden.
Hij kan gesprekken in een gezelschap volgen. Kan de tv veel beter volgen.
Zijn gehoor was in die 5 jaar gigantisch achteruit gegaan maar daar is bij Schoonenberg nooit naar gekeken.
Betreur het dat een oudere zo wordt behandeld.
Mijn vader betaalde voor een product dat nooit goed heeft gewerkt, letterlijk pijn deed en werd vaak zeer onproffesioneel benaderd.
Hij had de laatste 5 jaar een veel beter gehoor kunnen hebben.
Hij vond het zo jammer dat hij in gezelschap de gesprekken niet kon volgen waardoor hij zich geïsoleerd voelde. Hij had altijd pijn aan zijn oren.
Dit was niet nodig geweest.
Graag zie ik een reactie tegemoet.

Loes Swart

Hoop dat oudere mensen beter geholpen worden.
Als je voor een gehoortoestel gaat dat het fatsoenlijk werkt en dat oorstukjes passen. Dat klanten klantvriendelijker benaderd worden.

Alle klachten die gemeld zijn door Loes Swart