Klacht: Slecht bereik en al weken geen voicemail

op 08 juli 2012 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Begin juni jl. heb ik een zakelijk mobiel abonnement afgesloten bij Tele2.

Vanaf het begin af aan heb ik van cliënten die mij belden wanneer ik op mijn thuislocatie was, klachten ontvangen over de ontvangst. Ik kan de cliënten prima horen doch zij mij kennelijk niet. Het geluid schijnt “hakkelend” over te komen en sommige stukken vallen geheel weg. Het moge duidelijk zijn dat dit zeer onprofessioneel overkomt.

In verband met voornoemde klachten alsmede het feit dat ik mijn voicemail wilde aanzetten, heb ik op 12 juni jl. contact opgenomen met de klantenservice. Kort gezegd werd mij verteld dat de slechte ontvangst wellicht het gevolg kon zijn van het toestel. Het advies was dan ook om de simkaart in een ander toestel te doen en te proberen of de ontvangst dan ook slecht was. Verder zou de voicemail aangezet worden.

De voicemail is vervolgens inderdaad aangezet. De slechte ontvangst, althans de klachten van degene die ik aan de telefoon had, bleven van kracht.

Alsof het voorgaande niet reeds erg genoeg was, kreeg ik op 22 juni jl. een bericht van een Tele2 medewerker dat mijn voicemail op mijn verzoek was uitgezet. Echter hier had ik nooit om gevraagd en uit het bericht zelf bleek nu juist dat mijn voicemail aangezet diende te worden.

Aangezien de voicemail zeer belangrijk is voor mijn bereikbaarheid, zeker in combinatie met de slechte ontvangst, heb ik direct telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. De medewerker die mij te woord stond begreep mijn boosheid en begreep ook niet hoe dit had kunnen gebeuren. Zij zou het gelijk voor mij herstellen.

Ook voor wat betreft de slechte ontvangst zou zij kijken wat zij kon doen. Inmiddels had ik ook al een ander toestel geprobeerd (met dezelfde Tele2 simkaart) en hierbij waren dezelfde klachten. Dit heb ik de medewerker ook verteld. Overigens vertelde de betreffende medewerker mij ook zelf dat ik soms wegviel tijdens het gesprek.

Om vervolgens een lang verhaal kort te maken. Tot op heden (en wij zijn inmiddels weken verder!) en ondanks talloze telefonische contacten met de klantenservice heb ik nog steeds geen goed werkende voicemail. De voicemail staat simpelweg uit, waardoor cliënten op enig moment een soort ingesprektoon krijgen als ik niet tijdig opneem. Daarnaast zijn er nog steeds dezelfde klachten over de ontvangst.

Op 2 juli jl. heb ik wederom contact opgenomen over het voorgaande. De medewerkster gaf aan dat het binnen 24 uur zou worden opgelost. Dit is vervolgens wederom niet gebeurd. Op 3 juli jl. heb ik toen eens te meer contact opgenomen en bovendien een officiële klacht ingediend.

Ik stel Tele2 hierbij in de gelegenheid om binnen 2 werkdagen na vandaag zorg te dragen dat mijn voicemail het weer doet en mij hierover schriftelijk te berichten.

Verder stel ik Tele2 in de gelegenheid om binnen 10 werkdagen na vandaag de ontvangstproblemen op te lossen en mij ook hierover schriftelijk te berichten.

Indien Tele2 niet voldoet aan bovengenoemde sommaties verwacht ik dat ik het Tele2 abonnement kosteloos mag beëindigen en dat ik mijn nummer mag overnemen naar een andere provider.

Verder verwacht ik in ieder geval dat er binnen 2 werkdagen contact met mij wordt opgenomen alsmede dat er een passende oplossing wordt aangeboden, ook in verband met de klachten alsmede de allesbehalve goede afhandeling van de eerder gemelde telefonische klachten.

In het geval er geen passende oplossing komt, zal ik Tele2 direct in rechte betrekken waarbij ik naast de schade tevens de volledige proceskosten zal vorderen. Ik vertrouw er echter op dat het zover niet hoeft te komen.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tele2 in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tele2 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tele2

Heeft op 24 juli 2012 om 11:04 geantwoord

Vervelend dat mobiele telefonie niet naar tevredenheid werkt. Volgens onze gegevens heeft de klant inmiddels al contact gehad met Tele2 voor een passende oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door dlagarrigue