Klacht: Geen hulpverlening door Slachtofferhulp Nederland

op 24 augustus 2019 over Slachtofferhulp Nederland in de categorie Hulpverlening

Mijn vrouw is in juni mishandeld door een bekend persoon voor ons en we hebben direct aangifte hiervoor gedaan en medisch vast laten leggen door een arts vervolgens kregen wij van de arts en de Politie het advies dat wij een beroep moesten doen op slachtofferhulp dus ook daar aangemeld maar gezien de drukte moesten wij even geduld hebben echter na 3 lange weken bellen ze op of mijn vrouw even langs zou willen komen ze vragen niet wat er aan de hand is überhaupt of mijn vrouw stabiel is om naar buiten te gaan daar hadden zij niets van doen wij leggen geen huisbezoeken af maar mijn vrouw durft helemaal niet naar buiten meer laat staan in het openbaar vervoer dus hoe ze daar dan komen.
Ze hadden de eerste instantie moeten vragen hoe het maar haar is er wordt iedere dag nog geprovoceerd door de dader, mits ze tracht naar de winkels te gaan nog geen 500 meter van ons huis vandaan, een paar keer ambulances geweest s ‘nachts kreeg hartkloppingen en ze heeft bijna iedere nacht nachtmerries.
Als slachtofferhulp zo te werk gaat dan kan ik me best voorstellen indien er wat gebeurt en het komt in het nieuws in de media bijvoorbeeld op televisie dat er dan door slachtofferhulp wordt gezegd ja die persoon is bij ons bekend maar ze zeggen er niet bij wij hebben er niets aan gedaan we hadden deze persoon niet serieus genomen en we hadden geen tijd hiervoor.

Dat slachtofferhulp ook echt het noodzakelijke hulp gaat bieden aan de slachtoffers zoals het zou moeten deze slachtofferhulp instantie zich meer verdiepen in de zaken zoals medisch dossier politierapport en het daadwerkelijk inlezen van het dossier en dan pas de mensen bellen, en vooral indien noodzakelijk gewoon huisbezoeken afleggen.
Als een Arts en de Politie ons hierin adviseert verwacht ik ook dat deze slachtofferhulp instantie daadwerkelijk met de slachtoffers komt praten en waar nodig ook de noodzakelijke hulp aanbiedt, ze zouden ook ons behulpzaam zijn in de aangifte juridische stappen enzovoort nou ik verwacht eigenlijk helemaal niets van deze slachtofferhulp in Nederland.
Laat deze instantie maar eens de goede stappen zetten en ons hierbij gaan helpen zoals dit beaamd wordt als slachtofferhulp dan pas kunnen we iets meer vertrouwen krijgen in deze hulp.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Slachtofferhulp Nederland

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Slachtofferhulp Nederland nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Chris van Heusden